Skördare

John deere drivlina

44 inlägg 16647 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

dexter  
#74323 förstår inte vaför alla kör så hårt me diffarna?! =S en diff kostar MULTUM! och kan enkelt räddas av en skruv..

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

erik1234  
#74421 De senaste tio åren har vi aldrig gjort någonting åt boggi eller diff på våra skotare( inte vad jag kan komma ihåg).
MEN hjulmotorena är ett stort problem på JD aggregat vi har bytt ca 35 st.
Vi har haft en 1070 med 745 -02 den hade gått 1500 timmar när vi köpte den böt bort den när den gått 5000 timmar då hadde det gått sönder 13 st. -05 köpte vi en ny 1070D med 754 blev lite bättre var inte lika ofta har inte samma koll på dom siffrorna men det var minst 4 -5 st år . -07 köpte vi en till 1070D med 754 det aggregatet har gått 5000 timmar och vi har bytt 4 st ,-07 köpte vi även en 1270 med 480 på den har gått 6000 timmar och det är lika på den 4 st, ska tillägga att det är danfoss motorer poclain ska vara mycket bättre sägs det.

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74441 Danfoss! Vi har kört 6000 timmar med vårt H480, INGEN hjulmotor ännu.

Däremot vet jag att Danfoss är skräp. JD själva rekommenderar ju Poclain.

Användarvisningsbild

Re: John deere drivlina

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74466 Vi har Poclain på 758a. Bytte 1 när den va rätt så ny,läkte vid axeln. Sen har de bara rullat,uppe i över 12 000 timmar nu!

Användarvisningsbild

Re: John deere drivlina

Timberjack74  
#74562
Engstrand skrev:Vi har Poclain på 758a. Bytte 1 när den va rätt så ny,läkte vid axeln. Sen har de bara rullat,uppe i över 12 000 timmar nu!

Vi har bytt 1st poclain+ tätat om en bröstmotor på 14000h ca420000fub.
Men jag kan villigt erkänna att det börjar gå lite mycke "48or" på det nuförtiden.

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

Valmet921  
#74841 JD 970D (den första som kom) som jag körde för nåt år sen gick pinjong axeln av efter 5000h. 5 valsmotorer tror jag och en pump på dom timmarna.

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74859 Att det skulle va sån cirkus med hjulmotorerna förvånar 🤷‍♂️
Hade Danfoss på 758 (minsta motorerna) den körde vi 15000 h utan att röra nån motor.754-an har Poclain,och har ju bara drygt 3000 timmar men ingen är ännu rörd.Poclainmotorerna har ju bättre "bottendrag"men annars är det väl ingen större skillnad.
Kör ju förstås med Mense-valsarna,dom dämpar ju förstås,men tror ändå inte att allt sitter där...

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74885 Ang Hjulmotorer så är det dom tvåhjulsdrivna aggregaten som det verkar vara problem med på jd.jag körde ett 752 i drygt ett år och då fick vi packa om minst tre motorer.Tror jag har haft dom flesta fyrhjulsdrivna agg 745 754 758 och 480 och dom har alla hållit bra,oavsett om det har suttit danfoss eller poclain på dom.

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

erik1234  
#75069 Så där skulle man visst inte säga, att man aldrig haft nå problem med diffarna 5 dagar tog det sen kom det som ett brev på posten stor ras på 1070 ny diff och lite annat krafs i lådan, för övrigt har det gått sönder två valsmotorer och en lyftkolv den här veckan på 1270

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75279
erik1234 skrev:Så där skulle man visst inte säga, att man aldrig haft nå problem med diffarna 5 dagar tog det sen kom det som ett brev på posten stor ras på 1070 ny diff och lite annat krafs i lådan, för övrigt har det gått sönder två valsmotorer och en lyftkolv den här veckan på 1270


:lol: låter inge vidare.. :???:

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

novis??  
#77726 JOHN-DEERE påstår nu att naf o dom har hittat felen på 1710-1910ans drivlina men dom har väldiga bekymmer med res delear naf varför?ja det ärnog en 10000kronors fråga är det någonm som hört något?en del kul kan man väl hoppas att någon kan ha på lager å dela med sig av det finns ju dom som ska ha 1910 på test???? :roll:
Senast redigerad av novis?? tis 26 jan 2010, 07:07, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

mrme  
#77768 Låter sådär kul att beställa prylar från naf, Får man inte fel så kommer prylarna sent som de verkar. fattar inte att maskintillverkarna går ihop å fixar till nått eget bra som håller bättre.

Var lika illa hos ponsse i våras, fanns inte en enda diff att få fram under minst en månad eventuellt längre kommer inte ihåg riktigt(börjar bli småsenil på äldre dar).

Rätt glad att inte nått hände då. Ponsse skulle renovera upp en trasig men de fattades nån pryl sas de då.

   TS
Användarvisningsbild

Re: John deere drivlina

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78548 Våran 1710 som gått 4000 timmar hitta vi skrot i framdiffen igår. Bak har vi redan bytt.
Kommer att få både fram och bak bytt till den "nya". Är tydligen nån stödring lr. liknande som har ställt till att de tidigare pajjat! Skönt att de hittat problemet,lite dåligt att de tagit så lång tid dock!

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

novis??  
#79429 nu börjar jd byta diffar en maskin i bollnäs trakten är nu inne byter bägge :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: John deere drivlina

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79437 Har de kommit på nån lösning på pump och åkmotor haverierna då? Verkar ju vara standard att de håller 6000 tim?!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).