Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Yanmar iseki kubota osv

989 inlägg 461000 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24963 Tycker den Janmar traktorn ser lite 80-tal ut men det har vär ingen betydelse om den är bra maskinellt. Men det skulle inte skada med en störtbåge.

Avatar Fallback
swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26313 Här kommer en länk till Yanmar med Malwa 350 vagn:

Användarvisningsbild
halvproffs  
#26325 Har sett den här tråden lite sent, men bättre än aldrig. Det jag funderar på är den totala avsaknaden av skydd,( störtbåge, skydd mot virke som kommer bakifrån, mm.

Avatar Fallback
swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26348 Traktorn som är med på filmen har störtbåge monterad vilket vi normalt monterar på alla som skall brukas i skogen. Din iaktagelse är dock intressant då nästan alla småmaskiner har dåligt med skydd.
ATV,Skogis, Minimaster etc

Avatar Fallback
Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30209 Nu har MALWA en miniskotare på gång. Se länk; http://www.malwa.se/img/0IMG_3130.JPG

Den ser ju intressant ut, är det någon som kan berätta något om den?

Användarvisningsbild
OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30260 En sådan vill jag ha 8) vad kan den kosta tro?

Avatar Fallback
swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30271 Miniskotaren på bilderna är den första prototypen. Kommande maskiner kommer att ha en annan framdel samt bredare vagnsdel och större bakhjul.
Vi siktar på runt 250' + moms

mvh

Malwa

Avatar Fallback
Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30975 Var finns den att beskåda?

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

Joe  
#57396 Snor tråden!

Vilka minitraktorer har drivhjulsberoende kraftuttag?

Min Agria 4800 2wd har drivhjulberoende, men har inte hittat någon Yanmar som har.
Tänkte köpa en till minitraktor som är 4wd.


Fyll även gärna på vilka som inte har drivhjulsberoende kraftuttag!

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57966 Har du någon bild på Agrian?

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

axwell  
#74738 Så synd att denna tråd "dog ut", jag hade annars kunnat visa några äkta timmer- massa- och brännvedstravar som garanterat är gjorda av en gammal Yanmar 186D -86. En minitraktor som ursprungligen väger 680 kg men med hjälpram för lastare och grävare är uppe i ca 1500 kg. Tyvärr är mina pallgafflar för korta för att göra travarna högre än drygt två meter. För att orka med grävarens vikt sitter det 400/60*15.5 bak som har skruvdubb året om. Om jag skulle ha turen att hitta nåra bilder i datorn så kanske det kommer på forumet.

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74744 Leta på bara, hur bra håller bakaxel´n?

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

axwell  
#74765 Det är för tidigt att säga om den håller den är ju bara 23 år. De 10 första åren gick den som gravgrävare i Norge, så vi får väl se om jag måste gräva min egen grav för hand. Bakhjulen står i innersta läget för spårvidden och då tror jag att du får ge dig till tåls betr. bakaxeln. Om det någon gång i framtiden skulle behövas någon reservdel så hoppas jag att Malvamannen "swetrac" har kontakter.
Mycket värdefullt med sån branschkännedom på detta forum

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74771 Hej Axvell

Kul att du uppskattar din Yanmar, reservdelar är ett problem för mig jag har bara hyllvärmare :-)

mvh
Magnus

Malwa

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

axwell  
#74807 Du får får ta konsekvenserna av att ha satsat på en bra japan, utöka sortimentet med någon billig kines. Då blir det nog fart på reservdelsbeställningen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).