Skotare

Information ang. Hemek 600 -71

8 inlägg 5567 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Information ang. Hemek 600 -71

Hemek600  
#71119 hej hej!

Har precis köpt en Hemek 600, men har lite frågor.

*Olje volymer (Hydral)

*Reglage....finns 3st långa spakar, vänstersida om styret vid golv. Den vänstra är till drivrullarna, vad styr de övriga 2.

*Reglage....Under styret finns 2st spakar, vad har de för funktioner?


Är det någon som vet var man kan fåtag på en Instruktions/handbok till Hemek 600 -71.....?

Tacksam för svar!

MvH Andreas



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Information ang. Hemek 600 -71

GremoNiclas  
#71138 Testa ring till Tigercat, som det numera heter. De kanske har nå gamla papper kvar.
0684-65612 till reservdelar.

Avatar Fallback

Re: Information ang. Hemek 600 -71

Hemek600  
#71162 hej hej!

tack för tipset....ringer dit imorgon!

   TS
Avatar Fallback

Re: Information ang. Hemek 600 -71

erik-250  
#71235 Hej ! undrar bara om du fick tag på nån information av Tigercat ??

Avatar Fallback

Re: Information ang. Hemek 600 -71

Hemek600  
#71308 hej hej!

fick inte tag på dem...men jag fortsätter försöka...

skriver in här vad jaf får reda på :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Information ang. Hemek 600 -71

890.3  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72475 Hei har hatt en slik en på 80 tallet mener å huske at de tre lange spakene på gulvet var en for hver drivrulle og den siste for brems på henger.De to andre spakene tror jeg må være ut inn kopling henger og den andre høy lav serie.

Avatar Fallback

Re: Information ang. Hemek 600 -71

Palakangas  
#73695 Spaken till vänster om förarstolen är till för att koppla in det drivhjulsberoende kraftuttaget. Som i sin tur driver rullarna som man kan trycka ner mellan bakhjulen och få drift på vagnen. Framför har du spaken som du trycker ner, respektive lyfter drivrullarna från boggien bak. Bredvid är det en spak för den hydrauliska bromsen på vagnen.Jag har en pärm med instruktioner, data och sprängbilder som jag kan kopiera åt dig om du vill. Har själv en Hemek 600 -70. Sliten, men pålitlig. Går fint på vattensjuka marker. 8)

Användarvisningsbild

Re: Information ang. Hemek 600 -71

skogsjan695xl  
#73714
Palakangas skrev:Spaken till vänster om förarstolen är till för att koppla in det drivhjulsberoende kraftuttaget. Som i sin tur driver rullarna som man kan trycka ner mellan bakhjulen och få drift på vagnen. Framför har du spaken som du trycker ner, respektive lyfter drivrullarna från boggien bak. Bredvid är det en spak för den hydrauliska bromsen på vagnen.Jag har en pärm med instruktioner, data och sprängbilder som jag kan kopiera åt dig om du vill. Har själv en Hemek 600 -70. Sliten, men pålitlig. Går fint på vattensjuka marker. 8)


lägg gärna in instruktionsboken på skogsbiblioteket så kan de som vill och behöver ladda ner den :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).