Skogsröjning

Båge för enkelställning

12 inlägg 5092 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Båge för enkelställning

stihl  
#69968 Hej,,,Har för mig att jag sett någonstans en typ båge som ska festas vid klingan om det är istället för klingskydd eller om det åxå ska vara där vet jag inte och det ska användas vid enkelställning av plantor.
Är det någon som vet vad jag pratar om och har erfarenhet av den eller har jag drömt alltihop :smile:



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Båge för enkelställning

masterchief  
#69977 Du har jag haft samma mardröm :lol:
Hittar dock ingen bild på dylik tingest, men såg en variant man skruvade fast tillsammans med klingskyddet när jag gick på skogsbruksskola...

Avatar Fallback

Re: Båge för enkelställning

stihl  
#69997 Vi får hoppas att någon har erfarenhet av den som kan berätta hur den funkar

   TS
Avatar Fallback

Re: Båge för enkelställning

Naders  
#72230 Om jag inte har fattat helt fel så är det kanske något sådant här som önskas????


http://www.husqvarna.com/se/forest/acce ... lantskydd/

Avatar Fallback

Re: Båge för enkelställning

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72262 En LP-skiva? Hur fungerar den?

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Båge för enkelställning

Naders  
#72270 Fråga mig ej. Har inte sett den "live".
Snubblade över den på Hva:s sida.
Skulle gissa att den ska monteras ovan sly-klingan och då den har en större diameter än slyklingan så kommer man inte åt plantan?!
Så tror jag.
Och var det inte den funktionen som önskades med denna "båge" det snackas om ovan?

Avatar Fallback

Re: Båge för enkelställning

BM 35  
#73512 Nej det var ingen skiva som menas utan en typ båge som var på ena halvan av klingan den högra halvan tror jag det var

Det var jag som ställde frågan för och då hette jag stihl men jag kommer inte in på det kontot nu så då har jag bytt

Avatar Fallback

Re: Båge för enkelställning

Naders  
#73535 Jag vet att det inte är en båge men funktionen verkar vara densamma som beskrivs eller är jag helt ute och reser???

Avatar Fallback

Re: Båge för enkelställning

BM 35  
#73584 Ja det är det säkert jag har aldrig sett den där "bågen" hur den funkar bara på bild för 10-15årsedan

Kom bara på det och på den här sidan finns ju lite kunskap om skog så någon borde ha provat den

Avatar Fallback

Re: Båge för enkelställning

Naders  
#142034 Nu hittade jag ett till redskap för att spara plantorna....
Bild


Skulle vara kul att få se en filmsnutt på hur den funkar och hur tankarna bakom produkten går.....
http://www.husqvarna.com/se/forest/acce ... lantskydd/

Avatar Fallback

Re: Båge för enkelställning

BM 35  
#142038 Där är är bågen eller vad man ska kalla den som efter lyses i denna kategorei

Avatar Fallback

Re: Båge för enkelställning

Naders  
#142047 Ja jag erkänner mitt misstag. "Skivan" var nog något som skulle träs runt plantan så inget ogräs växer upp runt omkring plantan. :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).