Skotare

Kran bakfram

7 inlägg 2605 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kran bakfram

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72085 Detta trodde jag att inte kunde hända,men mina kära landsmän lyckas med det mesta :lol:
Bild från http://www.pottupellossa.fi
840pottupelto.jpg


Vad som hänt :?:

Lyftcylinderns övre fäste har gett sej när kran var i högsta läget,sen har han slagit över :roll:



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Kran bakfram

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72097 Såg ju lite annorlunda ut :???: Hoppas det inte blev nå skador när kran slog ner.. Är det en gammal valmet :?:

Avatar Fallback

Re: Kran bakfram

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72121 Är en 840 av dom röd-svarta modellerna,årsmodell njaaa kanske början 90 lr :?:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kran bakfram

Lill Junior  
#73371 Har sett de där tidigare, dock på en timmerbil. Lyfte upp kranen för att bli lossad av en höglyftare inne på terminal, när kranen fortsatte å la sig över första traven på vagnen. Gissa om han vart snopen....

Användarvisningsbild

Re: Kran bakfram

skogsjan695xl  
#73373 har nästan varit ut för samma sak, kolvstången gick av i nedre örat, men som tur var så stöp kranen ner åt rätt håll. var som tur var ute vid väg så jag kunde plocka fram svetsen och få ihop skiten innan vi bytte.

Användarvisningsbild

Re: Kran bakfram

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73374 När jag körde 84-35:an hände samma sak enda skillnaden va att kran landa på taket,de hördes tydligt 8)

Användarvisningsbild

Re: Kran bakfram

skogsjan695xl  
#73375
Kenneth skrev:När jag körde 84-35:an hände samma sak enda skillnaden va att kran landa på taket,de hördes tydligt 8)


så går det om man tror det är en 810 :lol:

Kan tänka mig det small bra i taket.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).