Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

valmet.. typiskt.

8 inlägg 4561 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

valmet.. typiskt.

dexter  
#71670 Har aldrig haft nåt emot valmet tidigare, men nu jävlar! maskinelt funkar dom klander fritt, (iallafall min) men hytten är totalt värdelös! kör en .2 och de finns 1! fack i hela hytten plus att mina knän börjar balla ur. har kört de flesta märkerna och modeller, men aldrig har nåt märke vart så dålig i hytten som valmet..



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: valmet.. typiskt.

erik-250  
#71677 Håller helt med dig! De är för jävla trånga i hytten!! Man kan ju inte äns sträcka på benen. Man skulle ha en Tigercat hehe :)

Avatar Fallback

Re: valmet.. typiskt.

dexter  
#71680 man börjar ju undra om valmet har lagt ner nån engeri på hytterna?! hur ser .4 ut, är de nån skillnad??

   TS
Användarvisningsbild

Re: valmet.. typiskt.

skogsjan695xl  
#71683 .4 orna har ju samma hytten som 941 nästan, är någon cm mindre bara, så dom är det gott om plats i, men en annan sak som är bra med en mindre hytt, det blir bättre sikt, men som sagt de är lite väl onödigt små dom hytterna.

Avatar Fallback

Re: valmet.. typiskt.

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71687 kör du skotare så vart hytterna lite bättre på .3 modellerna. iallafall på 860 modellen

Avatar Fallback

Re: valmet.. typiskt.

dexter  
#71721
ume skrev:kör du skotare så vart hytterna lite bättre på .3 modellerna. iallafall på 860 modellen


så självklart så sitter man i en 840.2 =/ känner smak av en viss ironi hehe

   TS
Användarvisningsbild

Re: valmet.. typiskt.

skogsjan695xl  
#71735 jasså det vara skotare du menade, ja då förstår jag att du tycker det är trångt, körde en 890.2 i sommar och det finns ju ingenting att ställa maten på, förutom mellan ratten och rutan.
De skulle även varit lite bredare i hytten då fötterna tar när man snurrar stolen, visst så är det i 810 också.

Men som ume säger, .3orna är bättre i hytten, lite mer ställen att lägga grejer på och sänkta paneler för bättre sikt.

Avatar Fallback

Re: valmet.. typiskt.

dexter  
#71766
skogsjan695xl skrev:jasså det vara skotare du menade, ja då förstår jag att du tycker det är trångt, körde en 890.2 i sommar och det finns ju ingenting att ställa maten på, förutom mellan ratten och rutan.
De skulle även varit lite bredare i hytten då fötterna tar när man snurrar stolen, visst så är det i 810 också.

Men som ume säger, .3orna är bättre i hytten, lite mer ställen att lägga grejer på och sänkta paneler för bättre sikt.


jo sitter ju å skotare hehe hade ja kört skördare hade ja inte klaga över trång hytt hehe men har du nåt riktigt bra argument för att byta maskin? haha

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).