Skotare

Udda Gremo 950F!

22 inlägg 8933 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Udda Gremo 950F!

Fredrik Reuter  
#71394 Hej,
Tyckte faktiskt denna video förtjänade en egen tråd.

Vad tror ni om tillbehöret, och banden?





   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71396 Ser ju bra ut, men vad skall man ha den till....

Avatar Fallback

Re: Udda Gremo 950F!

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71399 Vad är det bra till :shock:

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

skogsjan695xl  
#71400 Ja det såg ju lite udda ut, undrar vad det var för nått som satt bak. Har sett liknande band en gång på en bruun. de var hemmabyggda av ek plank och var 110 breda eller nått sånt.

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

stegmaster  
#71412
valmet901 skrev:Vad är det bra till :shock:


Dobbel pallyft för at kjöre hem vinterveden. :D

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

Bax  
#71426 Styra ihop GROT?

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71478 banden är ju för blötmarker... har sett såna några gånger... bland annat vet jag har svenljunga skolan såna näe dem kör i blötmarker.... men det andra är en gåta

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

skogsjan695xl  
#71502 funderar lite på om det kan vara någonting till någon torvmosse.

Avatar Fallback

Re: Udda Gremo 950F!

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71531 Har sett liknande anordningar på trepunkten på skogstraktorer i Tyskland. Tror den är för att rycka/lyfta upp stubbar. Man skjuter i pinnarna under stubben sen vickar man upp den.

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

Knegarn  
#71545 ser ju toppen ut detdär men jag måste ställa mig i ledet "varför"? :)
Knappast nått att riva stubbar med, lite för klent byggd!
en kompis har en jättevinch byggd på en vagn för att dra upp grävmaskiner o dyl som kör ner sig i myrar och hans ankare bak på vagnen ser ut ungefär sådär :) men jag såg ingen vinch på dendär kärran.

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71557 Enligt uppgift:
"Det är en ”raumfix” köra ihop ris på hyggena då armarna fjädrar så är det bara att blåsa på!!!"

Ett av många specialbyggen Gremo gör.

//.D

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

Bax  
#71562 Tjohoo! Poäng till mig.... :)

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71621 Började min karriär i skogen med att sommarjobba i en valmet 820. Skotade en blivande torvmosse mitt i regnsommaren. Vi körde med sådana band runt om "mockasinband". Kan lova att den gick på näst intill lätt grumligt vatten. Dock så var väl inte dragförmågan den bästa,körde man mot en stubbe så spann det i banden. Men bärigheten var enorm!

Avatar Fallback

Re: Udda Gremo 950F!

tantgron  
#71642 Engstrand: Gremo hade en skotare med dessa band i deras kalender -09; jag förmodar att det var ett tag sedan du började din skotarkarriär eller? Hur är hållbarheten på dessa; jag antar att de måste vara ruggigt hala på sten och berg, samt att de knappast håller för det? Skulle vara kul att se dessa band i terrängen! Vem är tillverkare?

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71697 Det var 2001 om jag inte är helt ute och cyklar! Var några som vi lånad av stora enso tror jag. De e nog endast gjorda för att köra på just blötmark. Körde bara på det i princip men de blir nog som sagt väldigt halkigt,sen blir nog slitaget väl stort.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).