Skogsnyheter

Udda virkesmarknad i Sverige

4 inlägg 2319 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Udda virkesmarknad i Sverige

Fredrik Reuter  
#71524 Själva ämnet är ju ingen nyhet direkt, vi har tagit upp det många gånger på forumet.
Men artikeln förtjänar att belysas pga kärnfrågan, sedan kan man synpunkter här och där på innehållet, men det passar väl bra att vi diskuterar rubbet i denna tråd, vad tycker du?

Länken: http://www.skogsaktuellt.se/?p=32556&pt=108&m=1422

PS. missa inte länken till studien (PDF) längst ner i artikeln. DS.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Udda virkesmarknad i Sverige

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71540 För att citera texten i artikeln:
"Tänk er själva in i situationen att ni ska sälja en bil på Blocket. Inte vill ni då att en eventuell köpare ska besiktiga, värdera och annonsera ut bilen, avsluta affären och till sist sätta in pengar på ert konto (i bästa fall)?"

Det är väl en liknande modell man har när man säljer ett hus eller bil eller båt via någon förmedling? Många gör ju det för att det är bekvämt.

Avatar Fallback

Re: Udda virkesmarknad i Sverige

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72173 Jag anser att hela virkesmarknaden i SWE är väldigt osund,läs bara "fuskfubbtråden" tex.
Ni har vid varje lågkonjunktur dragit "nytta" av att ändra kronkursen istället för att göra nödvändiga rationaliseringar.
Är lite som att "pissa i byxorna",värmer en stund men blir väldigt kallt sen...

Användarvisningsbild

Re: Udda virkesmarknad i Sverige

Fredrik Reuter  
#595487 Tio år har gått, har det hänt något på virkesmarknaden under dessa år?

#tb10

Bifogar Exjobbet i PDF format då det inte verkade finnas någon länk längre.
(607.63 KiB) Nerladdad 84 gånger

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).