Traktorer och processorer

Lite beslutsångest... ang stortraktor

66 inlägg 38643 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lite beslutsångest... ang stortraktor

1540  
#67564 går valtran bra?

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Lite beslutsångest... ang stortraktor

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67585 Affären är klar å allt, men traktorn får ja inte förrens i oktober :x men men....

   TS
Avatar Fallback

Re: Lite beslutsångest... ang stortraktor

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70524 ÄNTLIGEN!!!! Imorrn hämtar vi nyförvärvet;).... samtidigt ska ja hämta en tippvagn ja köpt på en annan firma;).... återkommer me bilder imorrn....

   TS
Avatar Fallback

Re: Lite beslutsångest... ang stortraktor

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70876 Nu har den landat hemma iaf... en av få claas gröna valtror;)... köpte vagnen i samma veva åxå för att få en kärra som matchade traktorn mer..

Den nedre bilden är från annonsen....

Foto0273.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Lite beslutsångest... ang stortraktor

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70930 de där ser ju bra ut :-bd men kärran ser faktist lite liten ut mot traktor :P 10-11 tonnare? kan ju va bra med frontlyft med, men man får ju tänka på att ändra fjärdringen i framaxeln ifall man tar något tungt där fram :roll:

Avatar Fallback

Re: Lite beslutsångest... ang stortraktor

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70934
Valtra skrev:de där ser ju bra ut :-bd men kärran ser faktist lite liten ut mot traktor :P 10-11 tonnare? kan ju va bra med frontlyft med, men man får ju tänka på att ändra fjärdringen i framaxeln ifall man tar något tungt där fram :roll:



Du har rätt i det... vagnen tar 10-12 ton... men det är viss skillnad mot den 4.5 tons vagn jag hade tidigare :lol:
den här kärran är "nästan" lika bred som traktorn iaf, min förra kärra va bara 2 meter bred... :wink:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar