Bioenergi

Hemmabyggd flistugg!

4 inlägg 8430 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hemmabyggd flistugg!

Knegarn  
#69892 En Flisentreprenör i Jakobstad har byggt ihop detta på fritiden, Han var hemma hos mig och körde igenom några vältor som jag klippt när ja testade klippen i våras. Han har oxå en keslahack som han drar med en valtra så detta är lite av ett projekt byggd av reservdelar men jag tror nog att denna skapelse får gå mer änn valtran i vinter :)
Tror han är medlem här nu oxå, fåse om han ger sig till känna :)





   TS
Avatar Fallback

Re: Hemmabyggd flistugg!

orre  
#69948 Ser ju ut att vara en skapelse som passar bra in i "systemet" och samtidigt är mkt. mobilt.
En fråga dock: Varvör har han inte monterat en RISGRIP ?

Avatar Fallback

Re: Hemmabyggd flistugg!

Bonden/Ramnäs  
#70635 han kanske kör mkt stam ved

Användarvisningsbild

Re: Hemmabyggd flistugg!

Knegarn  
#70727 För att ha lyfte kranen av en traktor och har inte hunnit byta gripen ännu :) detta var nästan premiärturen! risgrip skall självklaret monteras. (mycket möjligt att det redan är gjort)
Han fick även påpekande vid besiktningen att gripen inte får dingla på sådär där bak, den skulle gå rakt in i en paketbil tex. men han fick genom det när han sa att den ska ändå bytas o göras om snart.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).