Skotare

beg.skotare

8 inlägg 5678 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

beg.skotare

petersson  
#70482 sugen på att skaffa en beg skotare i 2-300 tusenkronorsklassen vad är prisvärt och ska man passa sig för
det kan ju fort bli dyrt om det havererar



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: beg.skotare

skogsjan695xl  
#70489 Vad är du ute efter för storlek, stor, liten eller kanske mellan :?:
Oavsett en beg skotare kan mycke hända och det blir kostsamt, isf är det bra om man tar kontakt med tidigare ägare och pratar hur maskinen varit tidigare med reparationer.
Detta vill säga om du köper hos en säljare.

Avatar Fallback

Re: beg.skotare

petersson  
#70517 liten eller mellan tror jag passar bäst.hittar man något som man kan flytta med lastväxlare hade det varit perfekt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: beg.skotare

skogsjan695xl  
#70519 skotare på lastväxlare kan bli svårt, en 810 är ca 3.70 på högsta punkt så det blir nog svårt.
Mini brunetten är ju en mycket populär maskin och de ligger i den prisklassen om man ska ha en som är bra i ordning.
Gamla 840 kan man få för det priset, med rätt mycke timmar på sig, och kan då vara rätt slitna.

Finns många maskiner i den klassen på pris, men den kan ju se ut som fan också.

finns ex

840
1210
ev 1110
810
skogsjan 1088
kolla runt lite på mascus så kan du säkert hitta nått intressant som man kan diskutera om här på forumet om sen.

Användarvisningsbild

Re: beg.skotare

masterchief  
#70523 Och inte förglömma Rottne Rapid 8)
Slitvargar.....

Avatar Fallback

Re: beg.skotare

erik-250  
#70525 Varför inte en fin FMG 250 av det sista årsmodellerna ?! det är rejäla maskiner och det finns gott om delar. De passar både i gallring och slutavverkning om det inte är allt förmycket. Har själv både en eva och en 250 och det är mest slang man får byta, men de e klart de kan ju gå sönder de med. Lycka till med maskinval !!

Avatar Fallback

Re: beg.skotare

Gubben  
#70646 Jag skulle hellre satsa på en hemek ciceron 89-91 års. Volvo td 45 motor som är lätt och billig att skruva i. 6 växlad zf låda som är suverän. Jag har sett priser på blocket mellan 130-230 tusen. Den går fint att larva efter väg.

Avatar Fallback

Re: beg.skotare

rottnef9  
#71161 rottne rapid !!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).