Jakt och Fiske

Älgjakt 2009

51 inlägg 20619 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Älgjakt 2009

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69627
novis?? skrev:samman fatta ÄLG-JAKT 09 med ett stort 😡 o det kan stavas VARG hur i HELVETE kan vi ha tillåtit att det som våra förfäder jobbade så med att utrota kommer till bak 1965 skjöts dom sista med skott peng(10000:-) lika mycket som en huggare tjänade på ett 9 månader å vi enfaldiga står å ser detta ohyra komma till bak hoppas man blir 80år då kanske älg jakt går ått bedriva i gen


För att älgstammen har exploderat sedan dess, och vargen är vårt enda hop att få upp tall igen? I alla fall mitt enda hopp, tillsammans med lo då kanske.

Användarvisningsbild

Re: Älgjakt 2009

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69629
alias skrev:
Uvskogen skrev:
th skrev:Det är nog inte så dumt att vara markägare ändå. Man behöver inte göra något alls under älgjakten men ändå så har man plötsligt ett antal kilo älgkött i frysen :grin:


Och hur gör man då :surp: :shock: frågar en markägare som missat något tydligen (fast nu gillar jag iofs att jaga själv) :lol:


Hej Uvskogen!

Tror att vad th menar är att markägarna där han jagar har rätt till köttlott. Varierar från jaktlag till jaktlag hur köttet fördelas. I jaktlaget hemma har markägarna inte rätt till köttlott.
Vi har dessutom en rullande lista på vilka av jägarna som får kött (bra vid t.ex. styckning av kalv att bara behöva lägga 8 köttlotter istället för 15) tanken med detta är att det ska bli hyfsad storlek på köttlotterna.

Om jag tolkat th fel får han väl bestrida min gissning.


:-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Älgjakt 2009

masterchief  
#69636 Nu kör vi ingen regelrätt älgjakt längre utan, jagar det som bjuds...
Dvs vi jagar med drivande hund, främst rådjur och hjort, även gris om de är inne...

Avatar Fallback

Re: Älgjakt 2009

novis??  
#69650
Mangan skrev:
novis?? skrev:samman fatta ÄLG-JAKT 09 med ett stort 😡 o det kan stavas VARG hur i HELVETE kan vi ha tillåtit att det som våra förfäder jobbade så med att utrota kommer till bak 1965 skjöts dom sista med skott peng(10000:-) lika mycket som en huggare tjänade på ett 9 månader å vi enfaldiga står å ser detta ohyra komma till bak hoppas man blir 80år då kanske älg jakt går ått bedriva i gen


För att älgstammen har exploderat sedan dess, och vargen är vårt enda hop att få upp tall igen? I alla fall mitt enda hopp, tillsammans med lo då kanske.

sitt där å vänta på varg du du får säkeralla från mellan sverige om du ber 😈du har ju en föresten å den har ju ryssblod :lol: så den förökar sig säkert i örbytrakten
Senast redigerad av novis?? tis 20 okt 2009, 12:48, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Älgjakt 2009

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69651 Fanns varg här i våras. Vi får väl se hur det går.
Senast redigerad av Mangan tis 20 okt 2009, 14:06, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Älgjakt 2009

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69654 det fins varg en mil utanför Laxå

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).