Skördare

Sågkjedjor

20 inlägg 7916 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sågkjedjor

lator  
#49644 Har provat att skicka kedjor till en firma i norra jämtland med mycket gott resultat. De slipar med en maskin från ANAB som har en patenterad slipskiva som tar ryttare och skärtand i ett moment. Kedjorna går lättare och håller ovanligt länge. Rekomenderas!
http://www.jucon.nu

Avatar Fallback

Re: Sågkjedjor

byanisse  
#65097 jag har fått nys om en i norrbotten som kommer starta upp slipning av kedjor till skördare, kan forska mer om det e nån som e intresserad

Avatar Fallback

Re: Sågkjedjor

byanisse  
#69510 min nysning stämde :lol:

Killen som skall starta i november håller visst till i Kalix. Han ska använda sig av Markussons nyaste maskin som tar skär, tandbotten och ryttare i samma svep. Vet dock inte vad han heter men skall forska lite mer

Avatar Fallback

Re: Sågkjedjor

byanisse  
#70147 nu e det forskat klart. företaget som har startat upp i kalix heter dh Slip & Alltjänst. dom använder sig av markussons prylar och vad jag vet så blir det mycket bra resultat. han nås på 0705904811 eller via mail:kalikryss@msn.com. han snackade om en förestående hemsida med kontaktinfo men det var inte prioriterat just nu då han har rätt så fullt i slipboden

Avatar Fallback

Re: Sågkjedjor

byanisse  
#70630 www.dhslip.se

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).