Socialt (mer om oss)

Tjejer i skogen?

134 inlägg 42606 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60115 jodå ;) "nolltax" då harvar vi i samma liga , .. kanske man kunnat smita till elmia wood .. men det hade endast lyckats ensam eller med EN ENDA likvärdig passagerare :-bd ... tyvärr så är mitt lopp redan kört :D

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

GremoNiclas  
#69265 Ännu en tjej i skogen! En riktig fighter! Man blir milt sagt imponerad av henne.
Var även med i senaste skogsaktuellt.
http://svt.se/2.33831/1.1728045/anna_bl ... pos=lasMer

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

dexter  
#69274 Tuff brud! =D hade ingen aning om att de fanns ett "skogligt oscars pris" =P synd bara att branchen har så mycke fördomar, annars hade de nog vart mer brudar =)

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69402 ojoj! jag hoppas att det går bra för henne och att hon verkligen får köra så långe hon vill .. jag har ingen som helst kunskap om denna sjukdom , men som sagt tror jag att priset hamnade på rätt plats ! . vilken vilja , och kämpaglöd... och så är det ! :-bd
nu vill jag inte vara (melodromatisk) ... men ge även en eloge till hennes kille som vet att leva med denna tösen , och jag kan inte göra mycket mer än så ...jag hoppas att forskningen tar vid , och gör framsteg just nu när jag slutar skriva ...

Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

totte  
#69405 Jomen visst! Har väl tyckt mig se att när det verkligen gäller så är kvinnor ofta betydligt tuffare än män, en del av oss lägger sig ju ner och tror att vi skall dö för en sketen förkylning. =))

Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

Skogstomte  
#69462
totte skrev:Jomen visst! Har väl tyckt mig se att när det verkligen gäller så är kvinnor ofta betydligt tuffare än män, en del av oss lägger sig ju ner och tror att vi skall dö för en sketen förkylning. =))


Hög igenkänningsfaktor på den... :oops: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

skogsrået  
#69489 ibland skulle vi kvinnor behöva få pris för att vi står ut med våra karlar.. =))

Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

halvproffs  
#69492 Jomen Totte du vet väl att det är stor skillnad på manlig och kvinnlig förkylning. Min fru fick en manlig förkylning förra vintern o gud så dålig hon blev :ugeek: Nä skämt åsido, tänk om de flesta var så tåliga och positiva :!:

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Jakob_Patring  
#71098 Om jag kunde ställa vilka krav som helst på en arbetsplats, så skulle jag kräva av arbetsgivaren att få dela maskinen med en kvinna. Dem (eller ni) är mycket lättare att prata och samarbeta med. Det finns ingen inbyggd machobeteende. Kvinnor LEVER helt enkelt.
Jag är helt enkelt mer avslappnad med kvinnor, oavsett om det är arbete eller privatlivet.

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71629
Jakob_Patring skrev:Om jag kunde ställa vilka krav som helst på en arbetsplats, så skulle jag kräva av arbetsgivaren att få dela maskinen med en kvinna. Dem (eller ni) är mycket lättare att prata och samarbeta med. Det finns ingen inbyggd machobeteende. Kvinnor LEVER helt enkelt.
Jag är helt enkelt mer avslappnad med kvinnor, oavsett om det är arbete eller privatlivet.


där slog vi huvudet på spiken!!

jag håller med ..

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

skogsbruttan  
#103065 hejsan , jag är en tjej som är 16 år som går skogs gymnasie i ljusdal med 1 tjej till , vi trivs väldigt bra med alla andra killar vi går med men jag kan säga att det skulle vara enu roligare med flera tjejer till denna inriktning !

Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#103077 Jo, det är kul med tjejer på jobbet.
En sak som är viktig är ju att fler tjejer borde söka sig från vårdsvängen så lönerna skulle höjas där.
Försök att ge bra reklam för gröna jobb så kommer det nog fler dit.

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#103095 Försöker förmå min dotter att ska köra 810: an men den är för stor säger hon. Jag försöker övertyga henne att det är mycket lättare än att köra en bil. Inga växlar,ingen koppling, ingen broms, bara välja riktning med strömbrytaren och trampa.

Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

totte  
#103098
Försöker förmå min dotter att ska köra 810: an men den är för stor säger hon. Jag försöker övertyga henne att det är mycket lättare än att köra en bil. Inga växlar,ingen koppling, ingen broms, bara välja riktning med strömbrytaren och trampa.


Du har väl visat henne det här, om den tjejen med sin halvtrasiga kropp klarar skotaren så ...

GremoNiclas skrev:Ännu en tjej i skogen! En riktig fighter! Man blir milt sagt imponerad av henne.
Var även med i senaste skogsaktuellt.
http://svt.se/2.33831/1.1728045/anna_bl ... pos=lasMer

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#103101 Hon får ta det i sin egen takt. Det där med: "Titta vad duktiga andra är" funkar inte på henne. Då blir hon bara anti. Men röjsågen klarar hon. Hon vill hellre hugga än skota så jag har köpt henne en Stihl MS 200.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).