Bioenergi

Biojack 150 Energiklipp

30 inlägg 21969 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Biojack 150 Energiklipp

Gremdeere  

   TS
Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69331 Har också kollat lite på denna. Skulle ha haft tag i en enkel och billig klipp att ha till skotaren. Dock var priset på 57000 med momsen. Fick nummer till någon som kunde svara på frågorna med har inte ringt denna än.
Kollar mera på en nisula eller kanske kesla. Nisulas minsta kostar 42500+m. Känns säkrare när man får höra att dom sålt många och att man kan prata med någon som kör. Keslas minsta minns jag inte pris på men var nog ca 40+m :oops:. Keslas större med ackku kostade ca 70+m. Men då är det mera slangar och annat kladd som måste ut på kran.
Skickade ett mail till Vreten för lite inte om deras klipp. Har dock inte fått svar på det än.

Det som känns lite tveksamt på biojack är den "lilla" kniven som måste trycka. Tycker att konstruktionen med en fast kniv och armar som trycker känns mera hållbart, tex nisulas.

Användarvisningsbild

Re: Biojack 150 Energiklipp

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69347 Jag fick prisuppgiften 57000:- + moms på Biojack 150. Som du så tror jag mer på en fast kniv, men jag har ingen praktisk erfarenhet av endera.

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

Gremdeere  
#69349 Men när man har en fast kniv, hur ska man då kunna lasta på skotarn utan att knippsa av virket?

   TS
Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69350 just det som man inte kan. :???: man måste åka och klippa en strecka och sedan skruva av kniven och lasta på vägen tillbaka.. finns nackdelar med allt :roll:
Jag fick prisuppgiften 57000:- + moms på Biojack 150.
:oops: Gick lite snabbt när jag skrev.
Senast redigerad av getost91 fre 16 okt 2009, 15:02, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

Gremdeere  
#69351 Så ni tror inte på biojackens konstruktion?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Biojack 150 Energiklipp

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69355 Eftersom jag inte har några erfarenheter av vare sig det ena eller det andra så kan jag inte säga. Vem blir först med att verkligen testa?

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69363 Tror inte att den är lika hållbar som dom med fast kniv. Detta är dock bara vad jag tror. :!: Har aldrig kört så jag kan inte uttala mig om det.
Kommer inte att köpa någon ny nu heller. Men kommer det någon begagnad så kan det bli aktuellt.

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

Gremdeere  
#69365 Okej, men ni kan inte skicka en annons på en kesla klipp?

   TS
Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69419 http://rosenqvistmaskin.se/?p=29554&m=3584
Där har du keslas. Lägger upp en bild på 23G också..
Bild

Användarvisningsbild

Re: Biojack 150 Energiklipp

edge  
#69421 Ser ut som det vore Naarvas konstruktion eller så har Naarva kopierat Keslas..:)

Användarvisningsbild

Re: Biojack 150 Energiklipp

stegmaster  
#69455
edge skrev:Ser ut som det vore Naarvas konstruktion eller så har Naarva kopierat Keslas..:)

Håller med edge, detta måste vara kopi av naarva 1000-23

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69709 http://www.blocket.se/dalarna/Energikli ... w=1&last=1
Tydligen en demodag med biojack. Det skulle vara intressant att se verkligheten. Inte allt för långt hemifrån heller :smile:

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

Gremdeere  
#69790 Vet någon vad en nissula200e kostar?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Biojack 150 Energiklipp

Skovbryn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73062
edge skrev:Ser ut som det vore Naarvas konstruktion eller så har Naarva kopierat Keslas..:)


Keslas klipp er en gul Naarva. Bygd på Naarva fabrikken.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).