tis 06 okt 2009, 19:44#68636
Har åkt dinli 450 nått år... man kan säga att de är en kinamaskin med rätt bra kvalité... eller en märkesmaskin med rätt dålig kvalité... så som du förstår så hamnar dom i mellanlandet.
450in är en rätt busig maskin att köra på grusväg... men komforten är inte mycket att hänga i julgranen... men de går bra så länge man inte provar nått av dom "kända" märkena
Det som är noga är att ventilspelet kollas för de brukar strula på dom flästa maskinerna, i regel så tappar dom tomgången, blir svårstartade och tillslut går dom inte att få igång alls då ventilspelet gått åt fanders. Då måste toppen plockas av för att slipa upp ventilsätena igen iom att det blir sot på dom vilket i sin tur gör att dom inte håller tätt.
Problem som jag hade på min var i att baksvingen sprack, hjullagrena sa upp sig rätt fort, axeltapparna fram gjorda av mjukost med dålig precition vilket ledde till att framhjulena fladdrade rätt fint... ja åsså att ventilspelet gick åt skogen.
Köper du en ny så se till att köpa av en ÅF som är seriös, för under garantitiden går ju sådana problem på garantin... men de vill till att man har en ÅF som går att ha å göra med.
Detta jag refererar till är en 450 från 2006 iom att det var en sådan jag hade... och om dom har höjt kvalitén på nyare har jag ingen aning om, jag har bytt till ett av dom kända märkena och har inga planer på att byta tillbaka.