Vad bör jag kontrollera på dessa mätbesked, något särskilt man skall vara vaksam på?
Mina första kommentarer:
1) Jag fick avdrag för vägklass när de valde att köra ut 120 m3fub mitt under tjällossningen (2 veckor) och åkaren inte vågade köra ned med släp (svaga kanter). Det kan jag tycka kännas lite konstigt, de har ju ändå hållit på i nästan ett halvår från skördaren började till allt var utkört. I och för sig så grusade vi vägen senare, så det kanske var grusningen som saknades i början.
2) Visst blir det vrak, samanlagt 7,98 m3fub dvs 2% vrak, bla en del för lagringsröta och dålig upparbetning.
3) Felaktig dimension på stockarna (länderna antar jag), så det blev bara halva priset för 2 m3fub där.
Detta var ett experiment, jag kom inte överens om någonting från början, utan litade helt på inköparen för att se vad resultatet skulle hamna. Kunde varit värre.
Är någon intresserad så kan jag lägga upp mätbeskeden.