Skogsvagn (Huggarvagnar)

Hydralservoproblem?

3 inlägg 1635 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydralservoproblem?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67200 Blev konstigt när körde kranen idag ev var det låg nivå i tanken så pumpen sög luft
Kranen stannade i rörelserna som går via hydralservot, elfunktionerna gick som normalt(iaf efteråt)
Fyllade på 20 liter i tanken men kranen gick långsamt trots högt varv på motorn och fulla utslag
på spakarna.
Och ja pumpen ger bra flöde för vagnsdriften går normalt och utskjut o grip är normala.
Ska man behöva lufta hydralservot, från spakarna ut till sliden eller??



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Hydralservoproblem?

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67251 Vad är det för fabrikat på ventilen?

Finnrotor vill helst att man har en lutning på paketet just för att det skall bli självaavluftande. Kan finnas små filter i servoledningen (typ liten sintrad "plupp") som sätts igen om du kört tomt i tanken.

MVH

Morgan Nordin

Avatar Fallback

Re: Hydralservoproblem?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67283 Tror det står Hydrocontrol på ventilen.

Vid uppstart idag med lite varv o kall olja var den som vanligt igen.
Tänkte mest om jag skulle öppnat varje servoslang vid ventilen för att trycka ut ev luft.
Nåt liknande fick vi göra vid uppstart av ett pressverktyg med hydralfunktioner inkopplat
i ett konstanttryckssystem med lågt flöde och små kolvar.

Har haft systemet delat innan vid montaget och jag kan inte komma på att de var några uppstartsproblem då.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).