Före och efter jobbet

Volkswagens nya drar 0,14L/mil

7 inlägg 3024 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Volkswagens nya drar 0,14L/mil

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67158 Nu börjar det likna något, 0,14l/mil kan jag leva med.

Volkswagens nya 1-litersbil avslöjad
Sent på söndagskvällen avslöjades en hittills okänd bil som ska premiärvisas på Frankfurtsalongen. Det visar sig att VW har tagit fram en ny version av sitt supersnåla koncept från 2003. Den nya, Messerschmitt-liknande bilen drar endast 0,149 liter diesel per mil.
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 ... /index.xml



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Volkswagens nya drar 0,14L/mil

Torparn79  
#67160 låter tråkigt att vara snål/ekonomisk..

Användarvisningsbild

Re: Volkswagens nya drar 0,14L/mil

Elias  
#67168 Roligt att tanka den när man pendlar till jobbet. Blir inte många kronor i månaden då i soppa.

Avatar Fallback

Re: Volkswagens nya drar 0,14L/mil

dexter  
#67177 renodlad pendlarbil! tanka 1-2 ggr i månaden kanske?

Användarvisningsbild

Re: Volkswagens nya drar 0,14L/mil

Elias  
#67179 Precis, dock vet jag inte om jag skulle vilja krocka i en sån där. men som sagt när man tankar kan man skratta sig harmynt

Användarvisningsbild

Re: Volkswagens nya drar 0,14L/mil

halvproffs  
#67182 Tvivlar att det blir så kul att tanka för storebror vill ha in slantarna iaf och det resulterar i tredubbel skatt eller nått åt det hållet.
Landstingsskatten lär nog också behövas höjas rejält med tanke på säkerheten i bilen, och tänk vilket nöje att ramla ner i varenda grop som finns i vägen :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Volkswagens nya drar 0,14L/mil

Elias  
#67184 Jag har tänkt såhär hela tiden att de ska alltid förändra förutsättningarna. Nyss så var det så bra med etanol och de gav subventioner på skatten osv. Nu har de tagit bort de på de flesta bilarna. Samma sak lär ju hända på 3 år med gasbilarna. Att de ska straffbeskatta det som är bra. Samma sak, har en arbetskamrat som har investerat i ett kooperativ som har vindkraftverk tillsammans. Nu ska de bli straffbeskattade för att de får köpa elen till sin villa genom tex 50 000 spänn per 10 000 kwh de köper. + då en driftkostnad + nätkostnad. De ska bli beskattade för den "vinsten" de gör för att de får köpa el billigare. Dvs om de får betala 10 öre och elpriset är 50 så får de skatta på 40öre per kwh. Detta medför att enskilde man kan inte gynnas medans stora elföretag kan tjäna grova pengar på grön el. Tror det är den politiken man kör, det som kan gynna enskilde man och normala svenskar ska straffbeskattas men däremot det som gynnar de redan rika + stora företag det är som okej,

Blev väldigt OT, ursäkta för det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).