Skogsröjning

Röjsågskort krav och kostnad?

21 inlägg 16923 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Röjsågskort

Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66964
nisse skrev:Största problemet med röjning är att man inte har tid eller råd.Hur skall ett röjsågskort göra saken bättre?

/Nisse

Ett väldigt nyktert inlägg. Försök få en akademiker (eller vad det nu är för några som avgör det hela) att komma till den insikten.

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Röjsågskort

skog+ terri  
#68726 hej ja ska nu ta röjsågarkort den 24-25 /10 så de kostar 2800;-så visst är de dyrt men kan vara väldigt bra när man kommer att starta eget

Användarvisningsbild

Re: Röjsågskort

Torparn79  
#68742
skog+ terri skrev:hej ja ska nu ta röjsågarkort den 24-25 /10 så de kostar 2800;-så visst är de dyrt men kan vara väldigt bra när man kommer att starta eget

var ska du gå kurs, jag är själv lite sugen så om det är i närheten så kanske vi kan bli kurskamrater..

Avatar Fallback

Re: Röjsågskort

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68745 Bojkotta detta. Om ingen tar kortet kommer ingen arbetsgivare att kunna kräva detta. Röjningskurser brukar ju hållas gratis av bla SÄF.

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Röjsågskort

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68748 Om de lär ut hur man kapar en buske så den inte växer upp igen, ja då
ska jag gå kursen :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Röjsågskort

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68750 Funderar även att gå den, och se om det är något att ha, om den skulle vara riktigt bra finns det ju dock risk att det kommer att bli ett krav för att få anställning, oftast brukar ju arbetsförmedlingen betala för sådana utbildningar vilket gör att jag inte behöver betala för utbildning och att det går snabbare att lära upp nya röjare!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).