Traktorer och processorer

mb track

6 inlägg 6021 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

mb track

stefan andersson  
#66676 Är det nån som har koll på mb-track traktorerna ?
Hur är dom att köra? De går vell rätt fort efter väg? 50 km/h ?
Hur funkar dom i skogen?
När tillverkades de?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: mb track

massa-ved  
#66679 Tillverkades -73 till -91. Det var en del som satte flisaggregat på dem. Har funnits en till salu på mascus med en hyproprocessor.

Avatar Fallback

Re: mb track

Solo  
#66694 Jag har en MB-800 -79. Har satt hel hasplåt under hela traktorn pga att bränsletanken är lite utsatt. Det jag är mest impad på är nog fyrhjulsdriften, "äkta", dvs inge slirdiff! Tryckluftsbromsar.

Avatar Fallback

Re: mb track

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66700 De större modellerna tillverkas fortfarande på licens i tyskland. MB-track var grundad på ett Unimog-chassi, vill jag minnas,vilket borde borga för hyfsade terrängegenskaper.

/Nisse

Avatar Fallback

Re: mb track

massa-ved  
#66704 Tillverkningen såldes -91 till Werner de tillverkar 3 modeller under namnet WF trac wf står för werner foresting. Deras modeller ligger på mellan 130-180 hk. De flesta MB trac har gått rätt hårt med flisaggr. o dyl. Skånska betodlare hade dem till vägtransporter. Vissa reservdelar till tex. bromsar och växellåda är rätt dyra. De som såldes i sverige hade högsta växeln spärrad utan spärr går de ca 40-45 km/h med lite större däck går de nog runt 50 km/h.

Avatar Fallback

Re: mb track

flisshejk  
#66769 Jag köpte en MBtrac 800 på 90-talet som använts som både snöröjare med front monterad snöfräs och som skogstraktor med ett 8 tons griplastarvagn med 6,20 m räckvidd på kranen. Vill man ha en traktor för diverse körningar så vill jag påstå att man finner ingen bättre på marknaden

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).