Arbetskläder för skogen

Huggarkängor

120 inlägg 75488 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
peter399  
#6392 För att trösta dig lite ang. priset på huggarbyxor så har jag köpt ett kit med byxor och jacka från Pfanner via Carlsönerna. Går loss på nästan 6000 spänn men ska vara värt det enligt en jag känner som provat.
Jag kör vanliga HVA byxor nu (de billigaste) och det funkar det också. De är ganska tunga och ännu tyngre blir det när de blir blöta. Det beror ju på hur mycket du hugger vad som är värt att lägga ut. För endast vedhuggning duger nog vanliga byxor bra. Huvudsaken att skyddet är OK.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6406 jag har själv inga pengar till att köpa nya byxor så ja fick tag i ett bar nya hva hängslebyxor för 200+frakt förut på tradera, spritt nya han hade köpt fel storlek, sen köpte ja ett par beggade för 80kr med frakt, som ser fina ut dock bara midjebyxor

om ja köper nya byxor köper ja nog hva pro-tech eller carl sönerna,

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6407
swe#kipp skrev:
men jag har hört att av nån hedning här på sidan att Stihls (lyx) byxor skall vara ännu skönare 😡




Hehehe!! Vem kan ha sagt något sådant!! :?: :roll: ......... 😈

På tal om stihlbyxor så åkte mina precis in i tvättmaskinen!! fulla med olja å bensin!!........ glömde att skruva på locken till både olja å bensin,,,,,,osv...osv...osv.......ja ni vet!! måste ha varit den skitsnygga helnakna bruden som kom springandes genom skogen precis när jag tankade som distraherat mig!! :lol: blev rätt blött kring "sixten"! :? så först så trodde jag att: "va fasen,har jag åkt på inkontinens redan" :shock: men se det var icke fallet! sicken jäkla röta!! :lol:

Hmmmrrr.........byxorna var det ja!! jag ger 1600:- för mina "comfort"byxor! tror att dom kostar 1900-1950:- för gemene man!! jag skulle fortsätta köpa dom om dom så skulle dubbla priset!! :D men det är ju jag det!! som vi tidigare kunnat konstatera så är ju jag mfl här på forumet inte riktigt "friska"!! 😈 :lol:

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#6416 Hejsan hedningen :wink:
klassikern med locken *hehehe jo den har man ju aldrig provat ,,,,, hmm

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#6423 Kan bara hålla med Huggarn och Åke C där,,,,

StihlComfortbrallorna är bra.

Avatar Fallback
Huggis  
#6426
Skogshuggarn skrev:Kan bara hålla med Huggarn och Åke C där,,,,

StihlComfortbrallorna är bra.


Kör med dom med, och vill bara hålla med.

Kör dessutom även med Stihls comfort gummistövlar, sköna att gå med, klämmer inte någonstans. I dom kör jag husqvarnas fleecestrumpa så det blir extra mjukt och gossigt :)

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6428 Appråpå huggarkängor och stövlar.

Hur länge håller gummistövlarna?

Mina stövlar är ca 1.5 år och börjar spricka där dom böjs då man går :(

Håller dom "gamla hederliga" huggarbyxorna bättre än typ HVA pro light och Stihl comfort??

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6436
Ferguson skrev:Appråpå huggarkängor och stövlar.

Hur länge håller gummistövlarna?

Mina stövlar är ca 1.5 år och börjar spricka där dom böjs då man går :(


Låter inte som ett par kvalitetsstövlar, min erfarenhet är att de slits inuti och börjar avge en viss doft innan de spricker utifrån.

Avatar Fallback
peter399  
#6474 Ingen som hade testat HVA stövlar mod. 28 för 1695 spänn? Om dom är bättre än vanliga stövlar för halva priset?

Hälsn. Peter

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6478 Har bara provgått en stund och de är mkt sköna. Outlastfodret tycker jag inte ger något i kläder, misstänker att det är samma för stövlar och då är de inte prisvärda i mitt tycke. Samma stövel med filtfoder el dyl för halva priset skulle vara super!

/Nisse

Avatar Fallback
Fisketorp  
#6484 Hittade dessa skyddsbyxor på blocket..
http://www.blocket.se/vi/10722797.htm?ca=15_s

tycker det ser ut som joggingbyxor.. ser då väldigt bekväma ut..
är ett par sådan här eller liknande något att ha?
tyckte priset kan vara överkommligt om dem håller länge =P

Avatar Fallback
Huggis  
#6492
Fisketorp skrev:Hittade dessa skyddsbyxor på blocket..
http://www.blocket.se/vi/10722797.htm?ca=15_s

tycker det ser ut som joggingbyxor.. ser då väldigt bekväma ut..
är ett par sådan här eller liknande något att ha?
tyckte priset kan vara överkommligt om dem håller länge =P


Det är väl deras billigare variant? (kan ju ha sett fel) Men tycker dom liknar dom jag körde med innan (850:- paret) Stihl kom med dom "lätte".

Användarvisningsbild

Huskvarna stövlar 28

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6497
peter399 skrev:Ingen som hade testat HVA stövlar mod. 28 för 1695 spänn? Om dom är bättre än vanliga stövlar för halva priset?

Hälsn. Peter


Jag har bara testat dem några eftermiddagar, men de verkar varma och goa. :) Skaftet var dock väldigt styvt och gav mig skavsår på vaden när jag slarvade med att stoppa ner huggarbyxan i stöveln. 😡
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Huskvarna stövlar 28

Huggis  
#6523
Niking skrev:
peter399 skrev:Ingen som hade testat HVA stövlar mod. 28 för 1695 spänn? Om dom är bättre än vanliga stövlar för halva priset?

Hälsn. Peter


Jag har bara testat dem några eftermiddagar, men de verkar varma och goa. :) Skaftet var dock väldigt styvt och gav mig skavsår på vaden när jag slarvade med att stoppa ner huggarbyxan i stöveln. 😡
/Niklas


Min erfarenhet av Husqvarnas fotdon är att dom alla alltid skaver på något ställe och kostar skjortan. Antingen är min fot konstigare än alla andras eller så är det deras prylar som är fel, jag har inte riktigt kommit fram till vilket det är. Jag har ganska breda fötter, Stihls stövlar är ljusår framför husqvarnas på den fronten i min mening.

Tom deras kängor är mer bekväma, även om även dom tillslut skaver och har sig.

Träffade en huggare som körde med en annan sorts Stihl känga, en i brunt skinn, har inte sett denna någonstans, någon som vet vad jag pratar om, eller var man kan få tag på den?

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6533 Den nya stöveln har annan passform. Väldigt skön jmf med de gamla.
Men för de pengarna(å lite till) skulle jag hellre ta ett par Meindl.

/Nisse

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).