Skördare

logmax 9000

12 inlägg 5311 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

logmax 9000

kimcounty  
#64952 Hei! Har en volvo 210blc med logmax 9000 og motomit styrning. Har litt problemer med å få aggr til å fungere optimalt. Kvister dårlig og spinner lett. Noen tips til innstillinger og justeringer på aggr og motomit? Hilsen Kim



   TS
Användarvisningsbild

Re: logmax 9000

stegmaster  
#64976 Kan tyvärr inte hjälpa med tips och instillinger, men det va roligt at höra at det finst nån grävskördare där ute. :grin:
Hadde vore roligt å höre hur maskineriet fungerer(forutom aggregatet), då denna type skördare har fått mycket negativ kritik här på forumet forut. :???:
Holder du til i Norge?
(jeg er også Norsk, men prøver og skrive på "svorsk", så det forhåpentlig vis skal bli lettere for våre svenske venner og forstå.) :wink:

Användarvisningsbild

Re: logmax 9000

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64983 Kan inte mycket om motomit, men aggregatet är ju rätt enkelt -
Börja med en komplett tryckkontroll, och sedan en grundinställning av övre knivsensorn, allt enligt servicemanualen..

Stämmer allt därute, ja då kan man ju gå in på styrsystemet..

Avatar Fallback

Re: logmax 9000

kimcounty  
#65008 Hei Stegmaster. Holder til i vest telemark. Må bygge om graveren litt mer for å få den til å fungere optimalt,men har stor tro på konseptet. Egner seg nok best i grov skog og vanskelig terreng der man må grave uansett. Kvister helstammer og kjører fram med county 1174 med igland 5002 vinsj.

   TS
Användarvisningsbild

Re: logmax 9000

stegmaster  
#65033 Jeg liker også dette konseptet, men det virker ikke som våre svenske venner her synes det samme.
Har lagt ut en video av en hitachi med lako aggregat som var og avvirket her i vest-agder i 2002.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Go0oIcslYBg&feature=channel_page[/youtube]
I det terrenget som er her så synes jeg det fungerte meget bra, da han hadde skuffe som han kunne vippe ned for å dra opp røtter eller skyve unna store steiner.
Håper du kommer med bilder og kanskje noe video etter hvert?
Håper du oppdaterer på hvordan du synes dette fungerer når du får kjørt litt med utstyret. :???:

Avatar Fallback

Re: logmax 9000

kimcounty  
#65045 Bildet av maskinen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: logmax 9000

Lill Junior  
#65070 Varför har du inte flyttat ner lyftkolvarna?

Användarvisningsbild

Re: logmax 9000

Knegarn  
#65071 Det går ju även att gräva med en skördare.. funkar dock inte lika bra som med en grävare, lite lika är det vice versa fast kanske inte fullt lika illa.

Avatar Fallback

Re: logmax 9000

kimcounty  
#65107 Ska flytta ner lyftkolvarna og montera ekstra pump når økonomien tillater det.

   TS
Användarvisningsbild

Re: logmax 9000

Golddigger  
#65108
Lill Junior skrev:Varför har du inte flyttat ner lyftkolvarna?


Vad..? Kan en oinvigd få förklaring så man få lära sig lite mera.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: logmax 9000

jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65110
Golddigger skrev:
Lill Junior skrev:Varför har du inte flyttat ner lyftkolvarna?


Vad..? Kan en oinvigd få förklaring så man få lära sig lite mera.. :smile:


Är för att man ska kunna lyfta högre vad jag vet :smile:

Användarvisningsbild

Re: logmax 9000

stegmaster  
#65122
Golddigger skrev:
Lill Junior skrev:Varför har du inte flyttat ner lyftkolvarna?


Vad..? Kan en oinvigd få förklaring så man få lära sig lite mera.. :smile:

Titta på den övre kolvinnfästningen til bomsylinderen på Hitachi i videoen övanför så ser du at bomsylinderfäste er flyttad från mitten til under grävebommen, detta för at ge större lyfthöjd.( Hitachi i videoen var ombygd ved Hörnasands maskin eller nåt liknande, vet inte om denne tilverkar finns längre? Kanskje någon annan här på forumet vet?)
Kimcounty; det var virkelig en fin maskin, merker jeg blir litt missunnelig her jeg sitter med min gamle 4,5t tynningmaskin. :oops:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar