Skotare

Ny grip

10 inlägg 4691 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny grip

Hojjaskogen  
#55660 Hur ska en grip vara i ändarna? Har en ny grip och den är typ fyrkantig och ganska skarp. Det gör att den (gripen) vill fastna i virket. Bra om jag vill greppa just en stock mitt på, men när jag försöker svepa upp stocken utan att gå för djupt så blir det irriterande. Jag är nybörjare förståss, men undrar om det är brukligt att runda av ändarna på gripen? Hur gör ni andra?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Ny grip

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55674 Rör den inte!!
Den slits å rundas till automatiskt med tiden.

Användarvisningsbild

Re: Ny grip

rocky  
#55866 Köp en hultins a grip. princip omöjligt att fastna i virket :grin:

Avatar Fallback

Re: Ny grip

Markus Johansson  
#55897 Om man ska ha en bra grip så tycker jag att en hultins eller en hsp grip är bra, dem känns inte så klumpiga som vissa andra :lol:
/Markus

Avatar Fallback

Re: Ny grip

sebbe junior  
#64276 köp inte en cranab grip för de är för jäkla klumpiga och stora huldins är bland dom bästa tycker ju jag

Avatar Fallback

Re: Ny grip

HankTheTank  
#64810
sebbe junior skrev:köp inte en cranab grip för de är för jäkla klumpiga och stora huldins är bland dom bästa tycker ju jag


Hur stora gripar pratar du om ?? huldins ¨Stora¨ 0.40 ä bara skit det. skramlar å lever om å rullar inte virke för fem öre. tacka vet ja gripen ja har på 890n en cranab 0,40 rullar virke fint som fan och är väldigt smidig och stabil.

Avatar Fallback

Re: Ny grip

sebbe junior  
#96995
HankTheTank skrev:
sebbe junior skrev:köp inte en cranab grip för de är för jäkla klumpiga och stora huldins är bland dom bästa tycker ju jag


Hur stora gripar pratar du om ?? huldins ¨Stora¨ 0.40 ä bara skit det. skramlar å lever om å rullar inte virke för fem öre. tacka vet ja gripen ja har på 890n en cranab 0,40 rullar virke fint som fan och är väldigt smidig och stabil.



0,28 och den bara grävde och klämde virket när man lastar av och 0,40 cranab på 890 och samma skit där tycker nte om cranab gripar skit

Avatar Fallback

Re: Ny grip

Robertberg  
#97006 Känns lite sent att ge köpråd när den nya gripen redan är införskaffad, Men vad vet jag :)

Avatar Fallback

Re: Ny grip

sebbe junior  
#97066
obantteg skrev:Känns lite sent att ge köpråd när den nya gripen redan är införskaffad, Men vad vet jag :)


vad blev det för grip då ??

Avatar Fallback

Re: Ny grip

Robertberg  
#97084
sebbe junior skrev:vad blev det för grip då ??


Det blev en
Hojjaskogen skrev:ny grip och den är typ fyrkantig och ganska skarp

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).