Traktorer och processorer

Valmet 502 ?

11 inlägg 17285 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 502 ?

Fergusson  
#7021 Någon som vet en del om valmet ?

tänkte höra om nån vet både nått gott och ont om en 502 ?
Finns de bättre förslag på en skogstraktor i samma prisklass, lr är det
de rätta köpet ??



mvh jonas



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7022 Äldre (gula och bruna) hade svaga kraftuttagsaxlar, nyare vet jag inte hur är

Användarvisningsbild
XP  
#7023 Min far har två st valmet 702 or funkar bra i skogen smidig o dieselsnål, hytten är väl i minsta laget tycker jag. Har renoverat toppen på den ena nu och satt dit en ny hydraulpump.502 kan jag tänka mig går fint i skogen den med beror lite på vad man ska ha efter också!

Avatar Fallback
Fergusson  
#7041 ok,, jo de är sant !! men vagnen är en 8 tons griplastarvagn !!

   TS
Avatar Fallback
Fergusson  
#7042 Kan tillägga att just nu kör vi lite med en fergusson 135:a !! borde vara stor skillan med en 502 väl ?

någon som vet ungefärligt oljeflöde å tryck från hydraulpumpen på 502:an ?

   TS
Användarvisningsbild
Per Gustavsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7045 Jag kör med en Valmet 502 + Patruuna3200 kran på min vagn, det funkar kanonbra! Valmeten har bra svängradie & hög markfrigång(över 50cm) snål på bränsle är den också, och det är ju ingen nackdel nu för tiden :!:
Senast redigerad av Per Gustavsson mån 12 mar 2007, 21:05, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Per Gustavsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7046
Fergusson skrev:Kan tillägga att just nu kör vi lite med en fergusson 135:a !! borde vara stor skillan med en 502 väl ?

någon som vet ungefärligt oljeflöde å tryck från hydraulpumpen på 502:an ?



Enligt serviceboken jag har 42L/minuten 175kp/cm2

Avatar Fallback

503

Åke Carlson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7278 Hade en 503, samma som 502 men med en hög/låg låda till. Körde den mest i jordbruket och hade ingen lastare på. Den var suverän. Smidig, lättkörd, hållbar, bekväm och snål. Då körde jag bara brännveden själv i skogen. Hade även en 650 med kedjor men den var bara i skogen två ggr. Valmeten var mycket bättre.

Avatar Fallback

Re: Valmet 502 ?

Lars-Erik  
#64555 Hej jag har en valmet 502 med trasig hydraulpump,är någon som har delar eller vet vart man kan köpa delar eller en ny pump.Svara eller maila mig på laban.s@hotmail.com

Avatar Fallback

Re: Valmet 502 ?

orre  
#64587 TK-traktordelar i Linköping hjälpte mig med delar(kraftuttag BM 500)

Avatar Fallback

Re: Valmet 502 ?

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64598 Kolla med Trima, de har kompletta kitt för frontmontage och pump.
Då kommer du ifrån Valmets Dowty pump.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).