Trädfällning (arborist)

hemgjorda stegjärn

8 inlägg 7654 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

hemgjorda stegjärn

Filip_björndahl  
#64480 jag hade tråkigt så här på mitt sista sommarlov :grin: så jag tog och snickrade i hop ett par stegjärn av två biltema däckjärn och en biltema vedkil och biltema lyftögla och hund halsand från granngården. Skydden till vaderna har jag inte gjort änu men det kommer. jag skulle bara prova lite i tallarna hemma här omkring, och kanske prova med motorsåg någon gång framöver. :lol:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: hemgjorda stegjärn

totte  
#64486 Riktigt fin hemslöjd! Du lär väl testa utan motorsåg och på måttlig höjd först, tills du är säker på att dom funkar och håller :roll:

Avatar Fallback

Re: hemgjorda stegjärn

Filip_björndahl  
#64488 invented by filip made by biltema :lol: :lol: nej jag ska testa rikligt innan jag tänker på att ta med mig motorsågen och såga med :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: hemgjorda stegjärn

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64527 Lattjo, visa gärna bilder och filmer alltefter.

Avatar Fallback

Re: hemgjorda stegjärn

torkel  
#64537 Jøss, de var flotte. Hvis man skal klatre mye ville jeg nok hatt ihvertfall 15 cm høyere ankelstøtte og også bredere og polstret støtte høyt opp. Dessverre er de jo ganske dyre, men det er masse billig klatreutstyr til salgs på ebay nå!
Også er de best når de er sylskarpe!

Torkel

Avatar Fallback

Re: hemgjorda stegjärn

Filip_björndahl  
#64540 jo jag tänkte att en bra sele och fästa linan i är nog en bra investering så det är lite stopp i klättringen ett tag tills jag får pengar nog att köpa sele och så ska jag göra "pads" och ha till stoppning mot vaden i läder så det kommer att se ännu proffsigare ut :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: hemgjorda stegjärn

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66183 hej, har du testat dem ännu? Funderade på om duinte skulle böja in spetsen lite granna så du får en mer neråtgående verkan i spetsen.

Avatar Fallback

Re: hemgjorda stegjärn

Filip_björndahl  
#66190 nja jag har legat lågt med att testa, du kanske ha en poäng med att testa att böja ned dom men jag tar nog och snickrar i hop ett par till spetsar så jag inte förstör mina, jag har ju klättrat lite med dom men inte högre än 4meter skulle jag tro, i en gammal tall. Jag tyckte att de var stabila men jag hade inget bra sätt att fästa repet i midjan och att dom glider runt uppe när man trycker in dom i stammen så jag klurar lite på hur jag ska göra.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).