Före och efter jobbet

Land Rover-tråden

23 inlägg 10132 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Land Rover-tråden

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63554 Tänkte se om ni vågar lägga in bilder och berättelser på era tekniska fulländade engelska bilar. Börjar med min egen, som jag köpte av Defender 8) eftersom han skulle ha en ny. Grymt nöjd, praktiskt att ha en bil man kan köra ut i skogen med. Röjde upp ett stråk på ett hygge, och ut i skogen gick det.

Men som ni ser, det finns begränsningar. Fast det kanske bara är hos föraren... :lol:

(Alltså, det var jag som körde. Kvinnan på bilden är både oskyldig och fru.)

Bild



Senast redigerad av Mangan tis 21 jul 2009, 12:58, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Land Rover-tråden

Mickev  
#63556 Har haft ett gäng LR genom åren... ska plocka fram kameran å ta nån bild på nuvarande ;) Just nu står den i verkstan, håller på att underredsbehandla rangen.

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64221 "Tekniskt fulländade engelska bilar" !!!! :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :surp:

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

totte  
#64243
Huggarn skrev:"Tekniskt fulländade engelska bilar" !!!! :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :surp:


Med elsystem från Lucas, mannen som uppfann mörkret! :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Land Rover-tråden

Mickev  
#64296
totte skrev:Med elsystem från Lucas, mannen som uppfann mörkret! :lol: :lol: :lol:


Tycker faktiskt inte ni ska glöma att han också uppfann blinkers!!
(glappkontakt ;)))

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64300 Den Land Rover Discovery som jag köpte nyligen, är tänkt att dra en beståndsgående skotare. Bilen får agera dragoxe, då den får dra 3 500 kg.

Jag hoppas slippa bli allt för medveten om Lucas olika (o)uppfinningar och hoppas på att engelsk teknisk nivå är tillfredställande hög.

Lite bilder för er som önskar kika (klicka på bilden för att komma till de olika albumen):
Bild

Land Rover Discovery II Adventure

Bild

Land Rover i skogen


//.D

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

masterchief  
#64302 Fattas bara en bild av Rovern i sitt rätta element, dvs ett riktigt skithål.
Där är de fenomenala, slår vilken japanpickis som helst 8)

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64303 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FNtYRslF9lc[/youtube]

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

masterchief  
#64305 Den killen har känsla för terrängkörning, tittar man noga så har han stenkoll på fordonet samt planerar körningen innan han ger sig in i skiten 8)

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

Skogshuggarn  
#64353
totte skrev:
Huggarn skrev:"Tekniskt fulländade engelska bilar" !!!! :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :surp:


Med elsystem från Lucas, mannen som uppfann mörkret! :lol: :lol: :lol:


Här kommer Lucas säkringsalternativ till LR,,,,

Avatar Fallback

Re: Land Rover-tråden

Mickev  
#64367 På tal om dragare så fick min första range agera dragare till "lite större" last ;)

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64369
masterchief skrev:Fattas bara en bild av Rovern i sitt rätta element, dvs ett riktigt skithål.
Där är de fenomenala, slår vilken japanpickis som helst 8)



nja.... inte riktigt ! ett möte med en toyota landcruiser pickis skulle nog bli intressant!! :smile: men visst.... nog går LR bra i skiten! men det gör väl dom flesta bilar med diffspärrar!! å kul ärä å åka i skiten! hade en gammal elverks c303 förrut,å det var.......ROLIGT!!!! har fundarat på att låta rindab "spärra" min isuzu d-max runt om, men det känns både dyrt å onödigt! tycker den går förvånansvärt bra i skiten för att vara ospärrad! bla en suverän "fjädringsväg"! men fråga är om man verkligen ska va i dom värsta skithålen med en så pass ny å dyr bil??!

lek på å ha kul!! :mrgreen:

PS: en snickare jag känner har en LR, å han tackar gud varje dag han kommer till jobbet!! :mrgreen: byt bil då säger jag till han, nej fan heller säger han..... det är en principsak säger han! å då säger jag.... ÖHH OKEY!! ha så skoj då! :ugeek:
Senast redigerad av Huggarn sön 02 aug 2009, 23:46, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64393 Jag har blivit sugen på att skaffa en bil att ha i terrängen. Min "oxe" skall jag främst ha för att dra, och ta mig till skogen med. Hade varit kul att ha en LR för att köra i skogen med, och inte behöver vara så rädd om och det inte gör om den står stilla ett bra tag med defekter.

Har inte så långt till terrängbanan som finns i Sennan (utanför Halmstad).

//.D

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

totte  
#64405
Skogshuggarn skrev:
totte skrev:
Huggarn skrev:"Tekniskt fulländade engelska bilar" !!!! :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :surp:


Med elsystem från Lucas, mannen som uppfann mörkret! :lol: :lol: :lol:


Här kommer Lucas säkringsalternativ till LR,,,,


=)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

masterchief  
#64407 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q2I17OtZp6E[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PwlALeoBOKU[/youtube]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).