Skördare

Dasa 380 prislista?

10 inlägg 7295 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dasa 380 prislista?

erik-250  
#63949 Hej har nyligen blivit ägare till en super-eva med dasa 380 i, har aldrig pysslat med dessa datorer innan. Så jag undrar om det finns nåt mer sätt att lägga in prislistan än på minneskortet? Det finns ju en kontakt till en bärbar dator på baksidan går det lägga in prislistan från den då? Det smidigaste hade ju varit om man kunde göra det från ett usb-minne men finns ju ingen sån kontakt. Det finns ingen adapter - sladd så man skulle kunna få in prislistan genom kontakten till den bärbara datorn från ett usb-minne? Det är väl samma kontakt som till dataklaven?

Är tacksam för svar.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Dasa 380

GremoNiclas  
#63974 Har haft en 380C och vad jag vet så går det bara å lägga in med minneskortet.
Saknas minneskortet eller?

Avatar Fallback

Re: Dasa 380

erik-250  
#63988 Hej gremo niklas. Nejdå jag har minneskort så det är ingen fara. Bara det att jag inte har någon kort läsare så jag kan få in prislistan på kortet. Och jag har heller inget progrm att göra listan i. Men om ända möjligheten är att lägga in det via kortet så undrar jag vad man kan få tag på en kortläsare och nåt program till hem datorn typ silviA eller något som funkar till 380 ? pris ungefär?

   TS
Avatar Fallback

Re: Dasa 380

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64006 Hej jag köpte en kort läsare av dasa så jag kunde ladda in prislistan från min e post funkade bra .du måste även ladda hem winapt från dasas hem sida för att det ska funka, det är några år sedan men jag tror kortläsaren kostade ca 2-4000 kr kommer inte riktigt ihåg men slå en signal till dasa så svarar de på det lycka till :smile:

Avatar Fallback

Re: Dasa 380

erik-250  
#64009 Hej 1070. tack så mycket för tipset :smile: ska prova med det

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dasa 380

skogsjan695xl  
#64220 om inte jag minns helt fel så kan man själv skriva in prislistorna i den datorn. men enklast är ju om man köper en kortläsare.

Avatar Fallback

Re: Dasa 380

ttalhaug@hotmail.com  
#64244 Hejsan, Det går att lägga in en prislista manuellt i prisliste menyn . Jag har gjort det denna veckan när jag hjälpte en kollega som hade en dasa 380 c. Det går att läsa sig till det i manualen och tar inte så lång tid... Lycka till...

Avatar Fallback

Re: Dasa 380

erik-250  
#64272 Hej. Okej jo jag trode det. Ska skaffa mig en kort läsare. Men ska prova lägga in listan manuellt i datorn kan vara både skoj och bra att kunna göra det. Tack för alla svaren :P

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dasa 380

webjorgen  
#667813
GremoNiclas skrev:Har haft en 380C och vad jag vet så går det bara å lägga in med minneskortet.
Saknas minneskortet eller?

Jag har nyss köp en skördar med en dasa 380 C. med var skall man börja jag har bytt backup batteriet. och massor kommer upp på skärmen. Men vilka norm värden skall användas. Tyvärr har jag ingen manual.
😥
Jörgen

Avatar Fallback

Re: Dasa 380 prislista?

skogsintresse  
#669884 Vad är det för basmaskin och aggregat?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).