Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Husbil, husvagn, Norrlandsvagn, rastkoja mm.

4 inlägg 8674 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husbil, husvagn, Norrlandsvagn, rastkoja mm.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61456 Jag startar den här tråden för att det ska finnas ett ställe att lägga bilder, filmer och debatt kring ämnet.
Själv har jag en äldre, lite enklare Norrlandsvagn som jag ställt ut på en plantering för nåt år sedan.
Jag värmer den med en fotogenvärmare typ Corona och den har 1 sängplats och litet bord med plats för
upp till 4 vuxna, men vi har varit fler i den när det krävdes. Samt en förvaringsdel med dörr från bakgaveln.
Norrlandsvagnokt2008a.jpg




   TS
Användarvisningsbild

Re: Husbil, husvagn, Norrlandsvagn, rastkoja mm.

valmetpower  
#61465 skogsgödslings bostaden :wink:
en polar 445 husvagn med borttagen hjulaxel uppställd på en opel movano och i utrymmet mellan så brukar vi ställa två stycken 450l wikers tankar. i husvagnen finns de två sovplatser.

Avatar Fallback

Re: Husbil, husvagn, Norrlandsvagn, rastkoja mm.

skog+ terri  
#63738 hej tog o köpte mig en norrlandsvagn här i veckan i delsbo men de ska göras viss renovering men va mer kan man begära av en gammal vagn men de bäst är att den en tiktigt underreda så de går att köra där maskin går fram så åker vagn me o de är skit bra

Användarvisningsbild

Re: Husbil, husvagn, Norrlandsvagn, rastkoja mm.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63767 Jo det kan ju vara bra att få med sig kuren nära arbetsplatsen, det är väl enda nackdelen med husbil
för den kräver slätt under, ingen terrängbil inte.
Här en bild på jag & husbil nära Torneträsk.
Husbiljuli2009.jpg

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).