Arbetskläder för skogen

Overall från Jobman 74-768

1 inlägg 1615 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Overall från Jobman 74-768

micke arbetare  
#63574 Väldigt bra och slitstark. Till skillnad mot separat byxa och jacka är detta ett skönt alternativ på vintern. Jag brukar vara kortärmad under (ned till -10 faktiskt), den är suveränt varm när kroppen arbetat upp sig en stund. Istället för att bli svettig känns det behagligt. Arbetsoverallen är snygg också, den är naturligtvis regntät men andas och släpper ut svetten (och en och annan brakfis) utan problem. Visserligen dyr men jag har haft min ett tag!(3:e året nu) Den är lätt att röra sig i (jag är lång 192, benlängd ca 98 cm från grenen räknat). Axelpartiet är bra liksom extra starkt tyg över armbåge och knä, runt grenen. Använder Jobmans overall (74-768) så gott som dagligen från oktober till april. Det måste vara kallare än 10 grader+ för att det ska vara bekvämt. Annars för varmt! Nötning sker hela tiden och jag vet kompisar som bär stock "försiktigt" eller som inte törs ta ut svängarna ordentligt för att inte kläderna ska ta onödig stryk. Men vadå? Inte ska man behöva tänka så. Jag bär, drar, fäller och gud vet allt - inte tänker jag på kläderna, fan heller! De ska ju bara hålla. Tvättar de gör jag sällan, de blir ju skitiga igen. Diesel och bensin tål tyget, sånt tränger inte igenom. Jag är mycket nöjd över Jobmans dress helt enkelt - artikelnr är 74-768 och finns i XS tom XLLL och benlängder från 68-102 cm vilket gör att det passar olika sorts människor. Har själv haft problem att hitta rätt storlek i Fristad och Björnkläders sortiment. Risken är att det blir för "pösigt och saggigt", det hänger i ändan och ärmar blir för långa. Att vara lång och smal är tyvärr utopi hos många fabrikanter... Varselfärger och reflex inbyggt så jag syns bra dessutom - eloge Jobman! (Micke 48år, 192cm, 98kg) 😈



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).