Skördare

stickvägs avstånd

20 inlägg 9415 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: stickvägs avstånd

rocky  
#63457 Måste kommentera att små gallringsmaskiner klarar grov skog mycket bra. Har själv kört gallringar med medelstam på 0,25-0,35 utan större problem. (Lagom rot grovt bara) Grövsta gallringen jag har kört låg på 0,46 i medelstam med H8an.

Användarvisningsbild

Re: stickvägs avstånd

Pidden  
#63458 Vi ligger på mellan 18-25 meter, helst 25 meter, vägmitt till vägmitt men ibland så är ju terrängen inte den bästa så det minskar eller ökar så det blir instick och korta vägar ibland!

Avatar Fallback

Re: stickvägs avstånd

chrille  
#63459 jag kör en 1270 med 12m kran och ett 742 med flerträds vi gallrar mestadels första gallringar och skulle inte vilja ha en mindre maskin.

Användarvisningsbild

Re: stickvägs avstånd

Pidden  
#63464 Jag kör en Gremo med 10meterskran med ett SP 551 i kranspetsen, tycker det är en lagom stor kombination, man blir lite mer allround, ibland när man kommer in i KLENA förstagallringar så kan det bli lite bråkigt , men annars så rullar det på fint, maskinen har vätska i alla 4 hjul fram så han är rätt stabil! :)

Användarvisningsbild

Re: stickvägs avstånd

rocky  
#63466
chrille skrev:jag kör en 1270 med 12m kran och ett 742 med flerträds vi gallrar mestadels första gallringar och skulle inte vilja ha en mindre maskin.


Beståndsgående ett alternativ?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).