sön 19 jul 2009, 20:20#63455
ume skrev:skulle vara lite intressant att även veta om ni kör raka 8timmars pass eller omlottskift så kanske man kan se om omlottskiften verkligen lönar sig.. kanske oxå om man försnitslar vägar..
Vi gjorde så när vi körde skift på 901an och även 911an så, körde man 6-14 och den som körde efter middag började 12-20, så han gick då och snitslade i 2timmar.
Tycker det funkade fint.
Sen när jag körde själv på 911an och 901an gick enkelskift så körde vi 6-15 och så högg vi ett tag, snitslade lite och högg lite, så höll vi på sådär.
När förra arbetsgivaren hade sagt upp 3 personer så vi bara var 3 kvar så tyckte han att det hade ökat produktionen på 901an iaf, en av dom högg inte så mycket på dagen, men det var underbart att skota efter honom, stora högar, inga ändförskjutningar så det var bara att lasta på.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift