Skotare

Däck 710/45-26,5

4 inlägg 4406 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Däck 710/45-26,5

Zorro  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62963 Har kört på Nokian Forest King på min JD 1110 D som nu gått 7000 tim och det är väldigt lite mönster kvar plus en hel del skador på däcken.Har tänkt att byta alla åtta däcken samtidigt men vill gärna ha lite tips och råd om vilket märke och mönster man ska välja.Band används max 10 % av tiden däremot har vi ganska ofta slirskydd på den maskinen.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Däck 710/45-26,5

skogsjan695xl  
#62972 Koppom maskin säljer ju ryska däck, finns de som är riktigt billiga men då får man vad man betalar för, vi köpte såna till skogsjan skotaren och hade kjedjor på, efter några månader var de helt slut, så tänk inte på det billigaste alt.
Men de har även andra ryska däck som kostar lite mer som är riktigt bra, ska ha samma kvalitet som nokian däck, den 1110 som jag var med och köre fick vi många punkade däck på slutet så han köpe ett eller 2 nokian däck sen fick det bli den lite bättre ryss däcket, ser exakt lika ut som nokian men till ett mycke bättre pris.

Användarvisningsbild

Re: Däck 710/45-26,5

rocky  
#63009 Vi har kört med Trelleborg och dom har funkat väldigt bra. Några punkteringar efter 10 000tim på den lilla skotaren annars högst 1 punka om året. Väldigt lite slitage på dom annars. Trelleborg va på besök och dom påstår att det beror på högre lufttryck än rekommenderat att dom har klarat sig så bra.

Avatar Fallback

Re: Däck 710/45-26,5

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63022 Bridgestone/Firestone har ett 700/50 26,5 däck som verkar helt ok,prismässigt billigare än Nokia iallafall.
Har rel. djupt mönster,formen på däcket är dock lite "rundat" så slitbanan blir smalare o sidorna lite oskyddade men med band är dom super,verkar va slittålig gummiblandning :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).