Socialt (mer om oss)

Vad har ni för snöskoter.

59 inlägg 27734 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad har ni för snöskoter.

sködarförare  
#62514 Vad har ni/du för snöskoter (för det har väll alla) :D :D .



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för snöskoter.

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62515 Finns det speciella snöskotare...? :-\ :))

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för snöskoter.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62519 Polaris WideTrak och ibland får jag låna frugans Polaris Switchback, pojkarna har en Lynx 3900
Förra WideTraken

Härligt att fundera på den 8 juli.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för snöskoter.

Golddigger  
#62520 Självklart har man väl en snöskoter och det är en Yamaha RS Vector Mountain
Min och broderns

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för snöskoter.

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62522 Snöskoter? Är det en sådan man kör med på vintern? På snön då altså? =))

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för snöskoter.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62524 Fin bild på Yammorna.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för snöskoter.

edge  
#62684 Polaris Prox till race sen en polaris indy 500 som familjeskoter.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för snöskoter.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62685
sködarförare skrev:Vad har ni/du för snöskoter (för det har väll alla) :D :D .


Hmm, Yamahahandlaren i Kiruna har väl en utombordare och minst 20 skotrar. Handlarna här nere har minst 20 utombordare och ingen skoter. Undras om alla har en skoter :surp: :surp: :surp:

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för snöskoter.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62687
th skrev:
sködarförare skrev:Vad har ni/du för snöskoter (för det har väll alla) :D :D .


Hmm, Yamahahandlaren i Kiruna har väl en utombordare och minst 20 skotrar. Handlarna här nere har minst 20 utombordare och ingen skoter. Undras om alla har en skoter :surp: :surp: :surp:

Inte riktigt, sommartid är det mest båtar osv, atv och crossar i butiken.
De flesta har både båt och skoter och nu senaste 10 åren har det börjat stå atv;er på många gårdar i kommunen.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för snöskoter.

sködarförare  
#62713
edge skrev:Polaris Prox till race sen en polaris indy 500 som familjeskoter.

MMMM jag njuter över den bilden o det pirrar gått i maggropen är bilden tagen på kuppen i Dalajärna mån tro jag tävlade själv tidigare i backe på en 650sks med 670 motor o hög ruta o back ååååå vilka minnen Peder Fransson i Storuman har tydligen köpt min gammla räser o Larsåke Gran från Kittelfjäll har kört på den o ett tag synd att man tappar kontakten med gammla gänget.

Det rycker regält i högertummen nu under sommaren jag brukar repa o serva lite maskiner under sommaren så att abstinensen inte ska bli allt för våldsam. \m/ \m/
Kör någon med rullgas :))

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad har ni för snöskoter.

sködarförare  
#62714 Jag tycker synd om er sörlänningar som inte fått uppleva hur det känns o dra iväg uppför en vit fjällsluttning i strålande solsken en gnistrande vit vinterdag o att på kvällen få sitta med ett gäng polare i en fjällstuga dricka 1 pilsner o äta go mat o surra skoter o ha kul.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för snöskoter.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62715
sködarförare skrev:Jag tycker synd om er sörlänningar som inte fått uppleva hur det känns o dra iväg uppför en vit fjällsluttning i strålande solsken en gnistrande vit vinterdag o att på kvällen få sitta med ett gäng polare i en fjällstuga dricka 1 pilsner o äta go mat o surra skoter o ha kul.

Tyck inte så synd om dem, nog finns det säkert nåt fint söderut åxå.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för snöskoter.

sködarförare  
#62717 Jo men håll med om att det är ett av det häftigaste man varit med om.
Vi for mellan Adolfsström o Ammarnäs för 2 år sedan o hadde en sån där kanon tur ja hela veckan var kanon vi bodde norr om Adolfsström efter kungsleden vilken vecka den lär man minnas länge hoppas man kommer upp dit i vinter igen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för snöskoter.

edge  
#62736
sködarförare skrev:
edge skrev:Polaris Prox till race sen en polaris indy 500 som familjeskoter.

MMMM jag njuter över den bilden o det pirrar gått i maggropen är bilden tagen på kuppen i Dalajärna mån tro jag tävlade själv tidigare i backe på en 650sks med 670 motor o hög ruta o back ååååå vilka minnen Peder Fransson i Storuman har tydligen köpt min gammla räser o Larsåke Gran från Kittelfjäll har kört på den o ett tag synd att man tappar kontakten med gammla gänget.

Det rycker regält i högertummen nu under sommaren jag brukar repa o serva lite maskiner under sommaren så att abstinensen inte ska bli allt för våldsam. \m/ \m/
Kör någon med rullgas :))


Jo bilden är från Dala Cupen 2007 då jag vann totalen i stock 600. Rullgas.....hmmm :)
Är det nån som är intresserad av att delta eller bara titta på evenemanget så finns all info här http://www.djssk.se/

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för snöskoter.

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62869 jag kör med dom gamla hedliga slalom skidorna i backen sen får man väll ta på sig snöskona =)) =)) =)) sen fungerar det att åka yamaha Wr 250 oxå i snö om det inte är för mycke

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).