Traktorer och processorer

Traktor med stor hytt?

72 inlägg 23537 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61828 titta skadar ju aldrig ifalll man inte har så långt dit.

jaså dom säljer en 705a med, då har du ju en till traktor att titta på :smile:

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Traktor med stor hytt?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61834
roten skrev:
roten skrev:Slurfi, dom jag har hittat är mest nyare maskiner. Verkar som om dom inte vill ha kvar dom av nån anledning :mrgreen:

Hittade den här på blocket men priset verkar styvt.
http://www.blocket.se/lulea/Valmet_655_ ... ca=1_9&w=0

Annars hade den vad jag vill ha verkar det som. Fast timmarna hade gärna fått vara lägre. Hur mycket timmar är mycket egentligen?


Glömde fråga. Vad skulle ni kunna tänka er att betala för den traktorn?

Nåjo, jag gillar NH för de har bra grejer, Sveriges Mest Sålda Traktor en del år, visar väl att de ligger
hyfsat till med pris osv.
Jag skulle inte ta en Valmet för jag gillar inte dem, men det är ju en smaksak.
Börjar det vara mer än 5000 h så är det mkt, leta efter en fräschare det lönar sig i längden.
Du borde hitta en vettig maskin med lastare, ca 10 år gammal, som går 40 kmh för under 200k, det är köparens marknad.

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61835 valtra har varit sveriges mest sålda traktor minst dom 3 senaste åren och NH låg 4-6 nånstans senast:smile: vet inte riktigt hur de såg ut tidigare. alla tycker vi olika om traktorer, någon ska ju tycka om NH med :lol:

Användarvisningsbild

Re: Traktor med stor hytt?

stegmaster  
#61853 Problemet med NH er inte utseende, men at det har varit mycket strul med vissa modeller.
Mange dårlige erfarheter med dessa traktorer, enligt div. norska forum. Kanskje ni har andre erfarheter i Sverige?
Men dom säljer ganska bra i norge, så kanskje det gjör at det ochså finns mange meninger om dom? :???:
Her i mitt ôde, finns det endast 1NH och nogra eldre Fordar(finns nästan bara John deere och valtra), så det blir svärt och uttala seg av egen erfarhet. :wink:
För oss som inte er entrep. så tycker jag at driftsäkerhet på en traktor er prioritet ett, då det blir dyrt om man måste betale store rep. själv. Valmet/valtra har et mycket högt andrehåndvärde i norge, då dom reknas som mycket driftssäkre. :grin:

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61865 120000:- skulle dom ha för 705:an! 70%iga däck och 10000 timmar på nacken. Lastare var det åxå. Bra pris?

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61869 årsmodell?

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61897
Valtra skrev:årsmodell?

-83

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61905 de är ju den klenare framaxeln på den då och har den gått med frontlastare mycke så kan den vara väldigt sliten..

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61906
Valtra skrev:de är ju den klenare framaxeln på den då och har den gått med frontlastare mycke så kan den vara väldigt sliten..


Tack för tipset! Fast jag får nog spara en stund till. Blev riktigt sugen på nåt liknande 6400:an :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61909
roten skrev:
Valtra skrev:de är ju den klenare framaxeln på den då och har den gått med frontlastare mycke så kan den vara väldigt sliten..


Tack för tipset! Fast jag får nog spara en stund till. Blev riktigt sugen på nåt liknande 6400:an :wink:


ja dom är rätt fina, jag skulle oxå vilja ha en :grin: . har ju 605an så man får väl köra slut på den först innan man skaffar nån från 6000 serien, dom kommer ju vara kvar rätt länge på begagnat marknaden tror jag nog. börjades göra 93 och sluta 07, men man vet ju inte hur de är om några år med diesel och sånt :???:

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61911
Valtra skrev: men man vet ju inte hur de är om några år med diesel och sånt :???:


Hur tänker du då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61929 vet inte riktigt hur jg tänkte då :???: men antagligen är den väl riktigt dyr då, för att man ska köra med mer miljövänligt bränsle..

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61968 Tänk på att 655an har turbinkoppling det har inte 705an

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61979
gnisten83 skrev:Tänk på att 655an har turbinkoppling det har inte 705an


är du helt säker på att 655an har turbin koppling? jag trodde de med först men när jag tittade i instruktions boken för hela den serien så va de bara 755 och 855 som hade turbinkoppling :???:

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62012
Valtra skrev:de är ju den klenare framaxeln på den då och har den gått med frontlastare mycke så kan den vara väldigt sliten..


Vad är det som slits och vad kostar delarna att byta? Jobbet gör jag själv så undrar bara ca pris på delar.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).