Skotare

Grip

38 inlägg 16062 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Grip

Valmet860  
#55578 Har en HSP 0,28 som fungerar klockrent men jag har hört av flera som har provat 0,28an och dom större hsp griparna att 0,28an går finast. Vi har haft flera hultdinare stora och små och samma fel på dom alla att dom börjar spricka efter ett tag.
Men vi har en äldre Cranab 36a på grävmaskinen som verkar vara väldigt stadig.

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Grip

Fredrik Reuter  
#58453 Hej,
Denna tråd är delad, information om A-grip finns här: viewtopic.php?f=11&t=5134

Användarvisningsbild

Re:

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61823
Engstrand skrev:Ja,å det är ju lite skillnad om man ska lyfta fram 85 000 kubik på ett år mot att köra hem årsvedhögen med en kass grip. :D
Är de inte loglift som är typ lika som gamla ösa gripar eller nåt? Loglift är då riktigt illa i mitt tycke.





Ösa tillverkade egna gripare fram till 1984 ungefär sen börja dom med Hultdins gripare som standard när det blev FMG så hade dom FMG logga på hultdinsgripare

Användarvisningsbild

Re: Grip

Pidden  
#61827 HSP 0,28, Har den på nya skotaren, Underbar grip, man får med sig mer virke då den öppnar mer och är troligtvis bättre i godset än den SG-gripen som satt på 950n, Den gripf*n svetsade vi 7-8 gånger, gick alltid i skänklarna! 😡 😡 :sad:

Avatar Fallback

Re: Grip

grotförare  
#61830 finns bara en grip som är nått å ha å de är hsp. får i regel med dig mer i knippen än vad nått annat märke. har både kört med supergripen å cranabs å helt klart är hsp bättre tycker jag.

Användarvisningsbild

Re: Grip

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62019 Men du har aldrig testat de större HSP antar jag...

   TS
Avatar Fallback

Re: Grip

grotförare  
#62040 jag har viserligen bara kört med 0.25 å 0.28 å sen 0.35 hsp men jag vet en del andra som kör med de större hsp å dom säger att de är de bästa dom har haft!

Avatar Fallback

Re: Grip

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62041 Förra jobbet så hade vi en HSP 0.80 på vår separatlastare där, den var väl bra och tjänade sitt syfte, men som det skrivs här så var den bara ett stort monster och fick inte med sig så mycket virke om man ser till storleken sett. Den höll dock inte så länge då kolvarna brast p.g.a för högt tryck från maskinen :P

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).