Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

14 inlägg 7002 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

Junior Dellen  
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56699 Ere "ockelbogruppen" ??

Avatar Fallback

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

Junior Dellen  
#56747 yes det är det :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57276 Ni har det bra i norr, ni har stora fina skogsvägar och slipper lasta själva med!

USCH! :D

Ni skulle kommit ner och åkt med mig någon dag om jag lyckas sno åt mig en bil :D

Avatar Fallback

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

Junior Dellen  
#57278 ja vi kanske har det bra:) hahaha ja rätt åt er ;) he he okej okej

   TS
Användarvisningsbild

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57292 Tror det var "strömsbergsgruppen" som var ner med lastare och alla bilar under gudrun. Vet att de inte var så värst imponerade av skogsbilvägarna!!

Avatar Fallback

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

Junior Dellen  
#57294 jaha ja det var det säkert... hahaha jobbigt för dom :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57349
Engstrand skrev:Tror det var "strömsbergsgruppen" som var ner med lastare och alla bilar under gudrun. Vet att de inte var så värst imponerade av skogsbilvägarna!!



Då kan man undra om vi är duktiga förare här nere som kör på sådana vägar, eller bara väldigt korkade? =))

Användarvisningsbild

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

Torparn79  
#57359
kjugekarlsson skrev:
Engstrand skrev:Tror det var "strömsbergsgruppen" som var ner med lastare och alla bilar under gudrun. Vet att de inte var så värst imponerade av skogsbilvägarna!!



Då kan man undra om vi är duktiga förare här nere som kör på sådana vägar, eller bara väldigt korkade? =))

jag tror på alternativ 2...
söder om dalälven så finns det ju knappt nå skogsbilsvägnät.
det är ju en ganska billig investering om man ser till nyttan vid ex.vis plantering och röjning.

Avatar Fallback

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57360
Torparn79 skrev:
kjugekarlsson skrev:
Engstrand skrev:Tror det var "strömsbergsgruppen" som var ner med lastare och alla bilar under gudrun. Vet att de inte var så värst imponerade av skogsbilvägarna!!



Då kan man undra om vi är duktiga förare här nere som kör på sådana vägar, eller bara väldigt korkade? =))

jag tror på alternativ 2...
söder om dalälven så finns det ju knappt nå skogsbilsvägnät.
det är ju en ganska billig investering om man ser till nyttan vid ex.vis plantering och röjning.



Klart det finns :D Jag ska inte säga något för när jag började köra så visst finns det dåliga vägar här nere, men överlag är dem bra.
I mina ögon dvs, man tar sig oftast fram med fullt ekipage, hände ju dock ganska ofta att man fick dra ihop den fullt, och vägarna är ju inte bredare än att bil får plats på dem :D Men det brukar alltid gå.

Användarvisningsbild

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

Pidden  
#61749 Johan! Får du tag på en bil och ska köra lite så hänger jag gärna med! =) , Har funderat på att åka med Ove nån gång :P

Avatar Fallback

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

Mickev  
#61784 Ni slipper iallafall alla berg å dalar att halka omkring på under vinterhalvåret. Jag skulle föredra smala vägar före halkan upp å nerför berg... med 60ton bakom ryggen är man rätt liten då man börjar glida... :???:

Avatar Fallback

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61790
Mickev skrev:Ni slipper iallafall alla berg å dalar att halka omkring på under vinterhalvåret. Jag skulle föredra smala vägar före halkan upp å nerför berg... med 60ton bakom ryggen är man rätt liten då man börjar glida... :???:



Kan ju säga att vi har branta och smala vägar här så det räcker och blir över, även om vi inte har stora berg.

Avatar Fallback

Re: G. T Englunds separtlastare lastar timmerbil ( Gruppbil )

Mickev  
#61801
kjugekarlsson skrev:Kan ju säga att vi har branta och smala vägar här så det räcker och blir över, även om vi inte har stora berg.


Backar i sig gör väl inget... de är dedär med att de är så förbaskat halt som är lebbigt i kombination med alla berg å dalar. För jag kan ju inte påstå att de sandas rikligt på nån väg här... om man enns ser nån sandbil på vintern ska man vara glad... :???:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).