Socialt (mer om oss)

Har ni sprutat mot TBE?

22 inlägg 7593 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Har ni sprutat mot TBE?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61301 NI som går och röjer hela dagarna, brukar ni vaccinera mot TBE? Funderar på att göra det själv.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

masterchief  
#61302 Brukar erbjuda mina anställda att spruta sig, men det brukar falla på tillgången av vaccin :???:

Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

Torparn79  
#61319 jag har haft funderingar på att göra det i flera år..
går inte så mycket i röjskogen men det blir ju en hel del springande i skog och gräs..
det har väl hängt på att den där förbannade tummen ska ur..

har för mig att Weda har som krav att deras entreprenörer och deras anställda ska vara vaccinerade, rätta mig om jag har fel..

Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61586 Jag är besprutad, vidrigt mycket fästingar härikring så ingen tvekan för mig.

Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61645 Nix! Ingen vaccinering ännu.

TBE finns tydligen i flera varianter och en elakare variant är visst på väg http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3101539.svd
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

Deminer  
#61675 Ja!
Har två hela uppslag i min gula vaccinationsbok fullklotrade med olika sorters vaccinationer...
Givetvis för att jag genom jobbet befinner mig på en massa mystiska platser där diverse mindre trevliga sjukdomar frodas!
Vissa av dom får TBE att framstå som en lätt förkylning i sammanhanget... :grin:

Avatar Fallback

Re: Har ni sprutat mot TBE?

gremo  
#61681 har börjat o spraya skor o byxben med något mygg o fästingmedel,slipper kanske en del fästingar på det sättet :?:

Avatar Fallback

Re: Har ni sprutat mot TBE?

kosmos  
#61773 japp fick min anndra spruta igår...

Avatar Fallback

Re: Har ni sprutat mot TBE?

orre  
#61785 Japp. Hela familjen "besprutad" för tredje gången.

Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61787 Har aldrig tänkt den tanken, men här uppe är vi än så länge relativt förskonade från dessa kryp, men det blir tyvärr allt vanligare :S vad kostar en vaccination?

Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61833
SkogsGotte skrev:Har aldrig tänkt den tanken, men här uppe är vi än så länge relativt förskonade från dessa kryp, men det blir tyvärr allt vanligare :S vad kostar en vaccination?


Och hur länge räcker den?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Har ni sprutat mot TBE?

kosmos  
#61839 första sprutan kostade för mig 300 och efter en månad toga jag anndra då fick jag betala 280, tredje sprutan ska man ta nio månader efter den anndra å jag anntar att den kostar liknande dem två första sen ska man ta en booster efter tre år..

Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173237 I torsdags föll jag till föga och vaccinerade mig (första sprutan). 350 kr fattigare... http://www.fasting.nu/
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Har ni sprutat mot TBE?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173300 Good call. Hela familjen (orienterare...) är besprutade tre gånger.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

Kjell S  
#173313 Här i trakten är man dum annars...

( Roslagen )

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).