Skotare

valmet 862

4 inlägg 4059 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

valmet 862

valmet 701  
#61607 hej skulle vilja höra vad det finns för svagheter på valmet 862 -83 och nyare? mvh.valmet 701



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: valmet 862

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61664 Direkta svagheter vet jag väl inte,men dom hade pendelaxel fram (är lite osäker hur dom sista årgångarna var :oops: )
Pendelaxeln gav ju en jämn o mjuk gång inne i hytten,nackdelen var väl att i svår terräng så bottnade pendelrörelsen o man tvingades spärra när 3 hjul "blev i luften" 8)

Användarvisningsbild

Re: valmet 862

Kse  
#69393 Kolla efter sprickor i ramen vid pendelaxeln. När pendeln bottnar så läggs all vikt där. Annars en fin maskin att köra me mjuk gång.

Avatar Fallback

Re: valmet 862

novis??  
#69434
Simba skrev:Direkta svagheter vet jag väl inte,men dom hade pendelaxel fram (är lite osäker hur dom sista årgångarna var :oops: )
Pendelaxeln gav ju en jämn o mjuk gång inne i hytten,nackdelen var väl att i svår terräng så bottnade pendelrörelsen o man tvingades spärra när 3 hjul "blev i luften" 8)

dom sista 862 hada volvo 6a komm ut 92-93 motorn valmets 411 är enligt mig + gammla nnp mekar en riktig skrot rova :cry:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).