Massaved

Jabokubb

4 inlägg 5929 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jabokubb

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6150 Har sett att det finns ett sortiment som heter Jabokubb och undrar vad det är för kriterier för detta sortiment. Inspektorn på SBO har varit lite luddig... :?



   TS
Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6185 "Lägst kvalité 3 för gran. Alltså minst 10 årsringar i bedömningsområdet"
12-19,9 cm. Max rotmått 28 cm. Längc 250 cm.

Om jag inte har fel, så sågas detta upp till lister, ribbor eller reglar. Torkas, hyvlas och säljs i små plastförpackningar i byggvaruhus i England direkt till konsument för kreativa konstruktioner.

Jabo har nog sin verksamhet i trakten av Tranemo.

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6189 jo det kan nog stämma... vi har huggt en del jabo kubb i vinter men det känns som om man inte vet vad det är man hugger

   TS
Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8058 kubb har vi kört här nere i snart 10år och det finns kort kubb från 250 till 350 12cm ub till 22cm ub sen finns lång kubb som går från 360 till 420 och med samma dimension sen skall den vara nöjaktigt rak för sågning.
kort kubben betalar sig med 360kr kubiken ub lång kubben med 430kr kubiken ub. och det finns inga kvalitet bestämelsert på den men det får inte vara röta iden.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).