Skotare

Rottne F12S

13 inlägg 6396 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rottne F12S

skotarmasse  
#60645 Har funderingar att köpa en beg.F12s,kan någon rekommendera eller avråda?
Hört att det varit lite problem med div.sprickor i kran bla.
Tacksam för alla synpunkter.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Rottne F12S

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60740 Jag vill nog avråda, iallafall om dem gott mycket slutavverkning. Dem verkar inte tåla det, annars är det ju en smidig maskin i förhållande till storleken. Dem två f12 jag har haft i närheten har bägge krånglat relativt mycket...

Avatar Fallback

Re: Rottne F12S

skotarmasse  
#60761 Ja,jag har ju fått för mig att Rottnes järnbitar är lite "mjuka" och spricker.Motbevisa!!
Kör själv en Rapid som gått 20000tim,där får man acceptera en o annan svetsning,men inte på nyare maskiner!

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne F12S

Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61052 vilken årsmodel är det på maskinen? dom senare modelerna är ju mer förstärkta än 01-02 tex och håller bättre

Avatar Fallback

Re: Rottne F12S

skotarmasse  
#61109 Jag letar efter nån som gått sisådär en5-8000tim,en 04-05a nånting.Vet du vad för slags förstärkningar som är gjorda?
Jag funderar även på att montera på en energiklipp,kan de va en lämplig kombination?

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne F12S

Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61120 det är bla själva vagnsstyrningen vet inte vad dom kallar den delen där redigt men den gick ju ofta sönder men är förstärkt numera, ja´g har ju inte kört F12 själv utan vi har haft en på firman som är till salu nu om det kan vara intresant så kan vi ta det via pm, jag vet inte hur mycket du känner till om f12 eller vad du har för erfarenhet men jag känner till endel folk som du kan prata med för att få veta mer

Avatar Fallback

Re: Rottne F12S

skyttekungen  
#61185 vi har en f12:a på skolan och jag gillar det väldigt mycket, men jag vet inte hur hållbarheten är eftersom den inte har gått så mycket

Användarvisningsbild

Re: Rottne F12S

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61190
skyttekungen skrev:vi har en f12:a på skolan och jag gillar det väldigt mycket, men jag vet inte hur hållbarheten är eftersom den inte har gått så mycket



Man ska nog ha kört F-12;an lite innan man yttrar sig något.

Avatar Fallback

Re: Rottne F12S

skotarmasse  
#61196 Ja du Niklas,jag har själv kört F12an ytterst lite,men är lite sugen på den.Hade du några känningar som har erfarenhet av den,och vill förmedla telefonnr så vore de lysande.

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne F12S

skyttekungen  
#61296
970D skrev:
skyttekungen skrev:vi har en f12:a på skolan och jag gillar det väldigt mycket, men jag vet inte hur hållbarheten är eftersom den inte har gått så mycket



Man ska nog ha kört F-12;an lite innan man yttrar sig något.


bara det att du vet inte hur mycket jag kört den, visst jag har inte kört den mycket men tillräckligt får få en uppfattning om hur den e å köra.

Användarvisningsbild

Re: Rottne F12S

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61331
skyttekungen skrev:
970D skrev:
skyttekungen skrev:vi har en f12:a på skolan och jag gillar det väldigt mycket, men jag vet inte hur hållbarheten är eftersom den inte har gått så mycket



Man ska nog ha kört F-12;an lite innan man yttrar sig något.


bara det att du vet inte hur mycket jag kört den, visst jag har inte kört den mycket men tillräckligt får få en uppfattning om hur den e å köra.



Med tanke på att ni ettor inte har fått köra dem i skogen, du/ni kanske har fått köra den på gården lite och kört kranen lite... men det är ju inte vart man brukar köra med en skogsmaskin. så, så jädra stor uppfattning kan du inte ha fått i och med att du inte ens ha fått testa den ordentligt.

Avatar Fallback

Re: Rottne F12S

skyttekungen  
#61332 vem har sagt att jag har kört den under tiden jag gick ettan, jag körde nämligen ett antal timmar i skogen när jag var på praktik på skolan när jag gick nian.

Användarvisningsbild

Re: Rottne F12S

Torparn79  
#61333 dax att kamma till er pojkar..
ni bägge har msn-symbol inlagd i profilen, adda varann och ta tjafset där istället..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).