Före och efter jobbet

Regnrapporten.

22 inlägg 5064 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Regnrapporten.

halvproffs  
#60950 Eftersom vi har haft snörapport så bör vi ha en regnrapport också.Satte ut regnmätaren kl 15 igår nu har det kommit 36mm sen dess + allt som kommit tidigare i veckan så nu räcker det. Hos Slurfi i Norrbotten kanske det är snöblandat regn?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

GremoNiclas  
#60954 29mm igår + idag. Fy f-n vilket väder :x

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

masterchief  
#60968 25mm fredag till lördag 8)

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

totte  
#60999 Hittills bara 7-8 mm men det skall fortsätta under natten och morgondagen.

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61001 Detta var ju intressant med så många nederbördsrapporter, hörde på nyheterna att de varnar för höga flöden i Dalarna.
Vad för typ av mätare har ni?

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

Torparn79  
#61006 hmm...
har ingen tillförlitlig mätare ute men jag kan konstatera att det har kommit mer än tillräckligt..
åkte förbi grannens mossmark och där stod uppskattningsvis 3 ha korn under vatten, bäcken ligger 1 m över normalt vattenstånd, tror dessutom att det kommer att öka tills imorgon..

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

totte  
#61010 Vår regnmätare: En genomskinlig plastburk med streck på i en vinglig ståltrådsställning, precisionsinstrument á 19 kr. Ger väl i alla fall en hyfsad uppskattning av vad det kommer.

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

Torparn79  
#61012
totte skrev:Vår regnmätare: En genomskinlig plastburk med streck på i en vinglig ståltrådsställning, precisionsinstrument á 19 kr. Ger väl i alla fall en hyfsad uppskattning av vad det kommer.

mmm... men min har varit en s k kombimätare, mätte snödjup med den i vintras och sen smälte snön och vattnet frös, men den är praktisk, den är nämligen självtömmande...

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

swe#kipp  
#61029 fan vi har nog fått runt 80mm på två dagar nu, det är mer än nog tycker jag ,,, usch och fy ,,, :P

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

GremoNiclas  
#61104 Det blev ca 43mm under helgen. Blev lite "fuktigt" i skog å mark kan man säga. Ser ut å bli skräpväder i midsommar också :x
Vi har en trådlös regnmätare. En burk (självtömmande) ute som sedan skickar infon till mottagaren inne.

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

totte  
#61105 Min är också trådlös :lol: Men förstås inte självtömmande 8)

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

totte  
#61132 Här blev det inte nåt skyfall, än i alla fall, 21 mm sen igår.

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

halvproffs  
#61455 10 mm igår. Underbar morgon idag med strålande sol, just nu lite blandat sol o moln

   TS
Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

GremoNiclas  
#62667 37mm igår och 13mm dagen före. Idag fortsätter regnet. Blåst skapligt också.
Kom närmare 80mm i Gävle igår. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

swe#kipp  
#62669 kom 85mm i Borlänge i förrgår, det var så att det sköt av brunslocken till dagvattnet vilket resulterade i att bilar fastnade i brunshålen :)
det enda positiva jag kan se är att jag slipper vattna min ny utrullade gräsmatta som ser väldigt grön och fin just nu ,,,, men snart börjar den väll ruttna bort istället *hahaha

nej nu kan det verkligen vara nog med detta ,,,,,,

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).