Avverkning (slutavverkning)

Få någon annans skog avverkad

18 inlägg 10482 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Få någon annans skog avverkad

halvproffs  
#60344 Famag hade ju samma problem med en sommarstugeägare som fällt hans träd utan lov.Han frågade er på forumet hur han skulle gå tillväga. Fick det roliga svaret av någon att inför diskussionen med sommarstugeägaren: Ta en valium i hockeypuckformat! :grin:

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Få någon annans skog avverkad

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60406 En villaägare tyckte gräsmattan skulle bli finare utan vägdiken.Han beställde några matjordslass och sådde igen två diken med gräsmatta.
Vintern efter fick jag höra att nog var dags att göra något åt den sura vägen...

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Få någon annans skog avverkad

Torparn79  
#60409
nisse skrev:En villaägare tyckte gräsmattan skulle bli finare utan vägdiken.Han beställde några matjordslass och sådde igen två diken med gräsmatta.
Vintern efter fick jag höra att nog var dags att göra något åt den sura vägen...

/Nisse

nämen, så det kan bli...
hade ju gått bra om han hade gjort "rätt" med ett lass singel och lite dräneringsslang eller dräneringsrör..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).