Skotare

Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

35 inlägg 17056 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57983 Jag förstår ju vad som menas med balanserad boggi, men ändå inte. Någon som kan förklara lite snabbt och lätt?

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

rocky  
#57990
grotförare skrev:okej de är juh dumt att dom inte har de på F10..

Vet inte om det gör så stor skillnad i det stora hela. Vist backar man upp för en jätte slänt kan boggin resa sig lite men har man ett par gripar virke på så märks det ingen skillnad. Tycker den ballanserade boggin trycker sönder marken mer än icke ballanserad boggi.

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

skogsjan695xl  
#57997
rocky skrev:
grotförare skrev:okej de är juh dumt att dom inte har de på F10..

Vet inte om det gör så stor skillnad i det stora hela. Vist backar man upp för en jätte slänt kan boggin resa sig lite men har man ett par gripar virke på så märks det ingen skillnad. Tycker den ballanserade boggin trycker sönder marken mer än icke ballanserad boggi.


håller med dig faktiskt, tycker de gör stötigare med balanserad boggi när det ska ´´trycka´´ ner hjulen, det motar lite när man kör mot stubbar och skit, och kör man neråt (vare sig det är framåt eller bakåt) mot en blöthåla så tycker jag bara hjulen vill ner och åter ner i hålan.
Då är gamal hederlig kjedje boggi bättre, tycker jag iaf.

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

rocky  
#57999
skogsjan695xl skrev:
rocky skrev:
grotförare skrev:okej de är juh dumt att dom inte har de på F10..

Vet inte om det gör så stor skillnad i det stora hela. Vist backar man upp för en jätte slänt kan boggin resa sig lite men har man ett par gripar virke på så märks det ingen skillnad. Tycker den ballanserade boggin trycker sönder marken mer än icke ballanserad boggi.


håller med dig faktiskt, tycker de gör stötigare med balanserad boggi när det ska ´´trycka´´ ner hjulen, det motar lite när man kör mot stubbar och skit, och kör man neråt (vare sig det är framåt eller bakåt) mot en blöthåla så tycker jag bara hjulen vill ner och åter ner i hålan.
Då är gamal hederlig kjedje boggi bättre, tycker jag iaf.

Kunde inte formulerat det bättre :wink:

Avatar Fallback

Re: FILMER - skotare

timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58101
skogsjan695xl skrev:ja jag säger då det, lasta av för fan och diffa hela tiden. men den verkar vara klen i driften, verka inte som den orka dra runt hjulen ibland.


Det ser nästan ut som högväxeln är i eftersom den är så otroligt klen?

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

Lill Junior  
#58131 Förbannade amatör....lasta av & smyga sig upp så däcken har någon chans att få fäste!!!!!

Avatar Fallback

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

Skogsmullle  
#60181 hade ju inte gjort nogot om de planerade lite inan de började köra och ja i ris eller virke när det börja gå igenom....

och det försöket till att ta sig upp var nog det sämsta ja sett...

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

Ang3r  
#62604 Kommentera redan på tuben för 3 månader sen, och jag skrattar forrtfarande och eländet :P

Avatar Fallback

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

Fridh  
#62657 va fan ska man säg.. :lol: Börja med o lasta av ... haha

Avatar Fallback

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

grotförare  
#62752
Fridh skrev:va fan ska man säg.. :lol: Börja med o lasta av ... haha



haha a du har helt rätt brukar gå mycket bättre om man lassar av först.... haha
verkar inte som att alla förstår de:P

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

Skogshuggarn  
#62769 Måste vara en "0-8" som kör. :grin:

I det militära så slirade de -per automatik- ner sig på "banjon" nästan varän de körde utanför asfalterad väg, och sedan fick Norrlänningarna lirka loss ekipaget. 8)

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

Skogstomte  
#62840 Som alla säger, lasta av! Kranen går lika bra även om hjulen inte syns... Och för tusan, ta det lugnt, lätt att man pajar något. Om jag inte såg helt fel så trillade bandet av på vänster bak i slutet. Säkerligen brast en länk och det tog en stund att fixa. Det var den förtjänsten...

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

Pidden  
#62879 Hade han börjat med att lasta av allt så hade han ju tagit sig upp bra mycket lättare och fortare, kanske även ställt ner varvet lite och gett full diff, smygköra brukar vara det bästa så hjulen orkar få lite fäste!

Har bara en fundering, Var det en lärare som körde eller en elev? :???: :roll:

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

masterchief  
#62880 Det var en lärare :???:

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10 fastkörning [delad från filmer tråden]

söderlund  
#64942 ni får klaga på läraren vi sa åt han 6 elever att han skulle börja med att lasta av men de gav han fan men så kanske gamla 70 årigar gubbar är som kört skogsmaskin i 25 år och sen jobbat på naturbruksgymnasie resten av tiden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).