Traktorer och processorer

Fjärrstyrd traktor

8 inlägg 5033 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fjärrstyrd traktor

pnaib  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5978 Läste i ATL om en kille som körde med en NIAB traktorprocessor och en Valtra. Traktorn var fjärrstyrd för att slippa hoppa in och ut ur traktorn vid förflyttning. Är det någon här som har erfarenhet av en fjärrstyrd traktor. Fungerade det bra? Vilka traktorer var det monterat på?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#5979 Har inge erfarenhet av det, men jag läste artikeln, var verkligen tufft tyckte jag :)

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6015 Företaget som sätter dit radiostyrningen heter ES Hydagent...
www.eshydagent.se

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6075 Om jag vetat att den radiostyrningen hade funnits hade jag inte köp skördare
Då hade jag fortsatt med min gamla NIAB, billig och stark.

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6099 Jag har för mig att den kostar drygt 50kkr och det behövs kopplingsfri fram/back på traktorn för att det ska funka.

Användarvisningsbild
jonsabonnen  
#6141 ja det har jag också läst

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6142 Men det verkar smidigt att slippa hoppa in och ut ur hytten varje gång traktorn ska fram några meter...
Borde gå att använda som dubbelkommando iskogen eftersom man sällan kommer upp i farter över 2 km/h. då sparar man ju in 30kkr på twintrac

Användarvisningsbild
jonsabonnen  
#6282 jag känner en som har radio styrning på sin hudig det är verkar gör smidigt

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).