Skördare

sekvens styrning till JD

63 inlägg 22417 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: sekvens styrning till JD

masterchief  
#59678 I de fall man måste mata mot sig anser jag det är bra med dödmansgrepp..
Lätt annars det går illa om mathjulet fastnar.
Jag har som princip att i regel försöka mata manuellt i de fall hytten är i riskzonen då jag inte har dödmansgrepp..

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

novis??  
#59690
ÖSA4ever skrev:
Simba skrev:Varför då :?:
Finns inget enklare än att använda högsta automatnivån,då kan man ha en mikropaus medan maskin sköter allt snabbt.
Vill inte ha nån knapp lr spak som ska hållas intryckt hela tiden :mrgreen:



Jag vill inte heller ha dödmangrepp som valmet har!Men därimot så gillade jag att när man fällde ett träd behövde man bara hålla kvar gripstäng så gick sågen,och sen skulle jag vilja ha det så att när man har fällt trädet så har man trädslagsrepedition på så man bara behöver trycka till en gång på gripstäng så börjar matningen och samma visa igen när datorn har hittat kapfönstret för att "fimpa" stocken.Har för mej att det var så det funkade när man körde sekvens ihop med dasa 380c

jo så var det på hemek. det blir inget jobbigt dödmans grepp,det ennda man behöver passa är ju matnings stoppen den har man ju i vippan nu med

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59700 En liten instickare här.

FInns inte detta till skotaren? =)) Så man bara behöver hålla inne en knapp så lastar den alla stockar själv? :lol: =))

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59711 Ja det vore klockren om man kunde ha stoppfunktionen kvar oxå.Det skulle verkligen vara pricken över i,handen i handsken,pitten i Greta,eller hur man vill uttrycka sig :!: :lol:

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

novis??  
#63935 snart bara JD som är utan ponnse levererar nu maskiner med sekvens styrnng :surp: :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

novis??  
#67256 Nu när e touren är i södra sverige är det någon som hört med instruktörerna demo folk tekniker etc om den sista bastiljónen mot sekvens styrnig fallit 😈

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

novis??  
#94373 nu i dag tillkännagav JD att sekvensstyrning prövas i ett par maskiner sedan en tid fan vad bra måste byta maskin på en gång :grin:

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95934 Nu har ju även ni JD förare möjlighet att få sekvensstyrning installerat i era E skördare läste jag i senaste nyhetsbrevet :)

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95940 Yes!!Det ska in :!:

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

Hälsingefuran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95949 ...automatiskt tillt upp också, äntligen. :-bd

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96640 Berätta detta för chefen och han blev glad, det skulle visst in omgående :grin:
Finns det nån länk till denna info som jag kan maila till han ?

Användarvisningsbild

Re: sekvens styrning till JD

Fredrik Reuter  
#96652 Hej,
Detta är nyhetsbrevet i webversion:

http://newsletter.paloma.se/webversion/ ... &mid=72028

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97532 Går detta få in i en Eco Log med D4 och Logmax? Finns ju en starta och stopp knapp men detta funkar väl bara när trädet är fällt med full automatik?

Användarvisningsbild

Re: sekvens styrning till JD

skogsjan695xl  
#97534
sunemangs skrev:Går detta få in i en Eco Log med D4 och Logmax? Finns ju en starta och stopp knapp men detta funkar väl bara när trädet är fällt med full automatik?


Du kan ju starta genom att trycka trädslag också när det är fällt.
Men iaf, det ska väll gå att få in i din maskin. De nya Eco Logarna har ju det så, då borde det ju gå.

Avatar Fallback

Re: sekvens styrning till JD

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97543
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Detta är nyhetsbrevet i webversion:

http://newsletter.paloma.se/webversion/ ... &mid=72028


Hej och tack för länken !
Har visst glömt att tacka tidigare såg jag nu :oops:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).