Men jag vet inget mer än att de testkör det där nya i 360 storlek och att det kommer att komma, men när vet jag inte.
Och så kan man ju hoppas att nya boggin kommer även i 890 och 941an...
kalhygge skrev:Jag skulle bli MYCKET förvånad om det inte kommer en JD 1170-dödare, röd och valmets koncept...
Givetvis med flerträdshantering.. Säkert oxo en mindre skotare med 24" hjul..
Kanske tom. att de går att få med Logmax från start - näää det var väl bara på önskelistan...
matsimon skrev:901:an klumpigaste maskinen????? Vadå, jag har svårt att tänka mig en smidigare gallringsskördare med hyttnivilering och kranen bredvid hytten på svängkransen så man kan plocka träden på sidorna om maskinen som en skördare med kranen längst fram inte har en chans att nå. Du har aggregatet framför dig jämt fullt synligt. Är den dessutom utrustad med access tvivlar jag på att det finns nån jämförbar konkurrent. Att den dessutom gör bra ifrån sig i slutavverkning gör den till en mycket "allround" maskin. Jag anser att du inte vet vad du talar om! Jag har kört Valmetskördare i 15år, har du ens provkört en??
ume skrev:i mellanklassen är iallafall 911.3 överlägsen, kan jämföra med ecolog 580 och 1270 som jag kört ett år vardera i både g och sav. Sorry alla gröningar
ume skrev:i mellanklassen är iallafall 911.3 överlägsen, kan jämföra med ecolog 580 och 1270 som jag kört ett år vardera i både g och sav. Sorry alla gröningar
Valmet 890 skrev:ume skrev:i mellanklassen är iallafall 911.3 överlägsen, kan jämföra med ecolog 580 och 1270 som jag kört ett år vardera i både g och sav. Sorry alla gröningar
Och tänk då 911.4 som blivit ännu mkt vassare på alla sätt än .3orna. Nej nog går dom röda fint
Men finns det alls någon smidigare 6wd skördare än 901an? Nog har jag svårt att tro det, bakhjulen spårar ju så fint efter boggihjulen. En 1070 känns ju som en oxe i jämförelse.
Klart en liten 4 hjuling är jäkligt smidig, men vem vill sitta i en 4wd om man itne måste? Är ju sån stor komfortskillnad där så.
Valmet 890 skrev:ume skrev:i mellanklassen är iallafall 911.3 överlägsen, kan jämföra med ecolog 580 och 1270 som jag kört ett år vardera i både g och sav. Sorry alla gröningar
Och tänk då 911.4 som blivit ännu mkt vassare på alla sätt än .3orna. Nej nog går dom röda fint
Men finns det alls någon smidigare 6wd skördare än 901an? Nog har jag svårt att tro det, bakhjulen spårar ju så fint efter boggihjulen. En 1070 känns ju som en oxe i jämförelse.
Klart en liten 4 hjuling är jäkligt smidig, men vem vill sitta i en 4wd om man itne måste? Är ju sån stor komfortskillnad där så.
JD_1110 skrev:Valmet 890 skrev:ume skrev:i mellanklassen är iallafall 911.3 överlägsen, kan jämföra med ecolog 580 och 1270 som jag kört ett år vardera i både g och sav. Sorry alla gröningar
Och tänk då 911.4 som blivit ännu mkt vassare på alla sätt än .3orna. Nej nog går dom röda fint
Men finns det alls någon smidigare 6wd skördare än 901an? Nog har jag svårt att tro det, bakhjulen spårar ju så fint efter boggihjulen. En 1070 känns ju som en oxe i jämförelse.
Klart en liten 4 hjuling är jäkligt smidig, men vem vill sitta i en 4wd om man itne måste? Är ju sån stor komfortskillnad där så.
Vår skördare borde kvala in som konkurrent. Profi 50 som den heter svänger mer än vad som går att föreställa sig (52 grader), lika stark kran som 1170E, vikt på bara 12,5 ton utan vätska i däcken och logmax-aggregat. Kan det bli bättre?