Vedmaskiner, flishuggar

Japa 50 Vedmaskin

22 inlägg 19089 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Fredrik  
#1636 Hej,
Stiligt!
Roligt att du är nöjd med ditt inköp, den blir väl en bra vän för en tid framöver!

Roligt att höra rapport!

MvH Fredrik

Trejon
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#1637 Kul med lite info, Hansson.

Vad tror du/ni om den här?.

http://www.agromaster.fi/main.site?acti ... /view&id=7

Den formligen "spottar", ut färdig ved.
Ryktesvägen ska den klara 25 m3/h,,, dvs om man orkar mata på med stockar.

Ha en fortsatt bra påsk!

Avatar Fallback
Hansson  
#1648 Ja det är nog en redig maskin.
Problemet är väl att den kostar nästan 100 000 :(

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#1826 Har varit på "demo", eftersom en kompis köpt en Pilkemaster och måste säga att jag är smått imponerad.
Köpt i Finland för 47 exkl stocklyft som man faktiskt klarar sig utan om man tex har en hjullastare att bära fram virke med till bordet.
Rejäla doningar var det iaf, som lätt fixar en normalhushållsförbrukning av ved på några timmar (i praktiken).

Avatar Fallback
Hansson  
#3899 Hittade en fin film på min maskin :D
www.japa.fi/tiedostot/japa%20300.wmv

   TS
Avatar Fallback

Pilkemaster

pruppe  
#5703 Jag har en Pilkemaster som jag kört kanske 300 kubik med, om man tittar på filmen som länkas så går faktiskt filmen lite för fort... den är snabb men inte så snabb. Om man räknar med 30 travade kubik som årsförbrukning ( min förbrukning) så kan man klara det på en dag, även om den dagen är ganska lång. Stocklyften är annars mycket enkel och en gudagåva om alt. är att lyfta fram/upp på maskinen, köp INTE utan.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5705 en sådan maskin japa 300 skulle min morbror ha, för han har nån grunka han skall bygga om till exakt en sånn där maskin, men jag antar att hans hemmabygge inte kommer funka, och isåfall inte lika smidigt som den där maskinen japa

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).