Traktorer och processorer

Kraftuttag BM 430 funkar ej?

19 inlägg 16283 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kraftuttag BM 430 funkar ej?

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56774 :ymdevil: Hoppas det.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kraftuttag BM 430 funkar ej?

frasse  
#56985 Tänk att pengar kan få den gamle att bli religiös. ;)) ;)) Annars trodde jag att det bara var åldern. 8-| 8-|
:lol: :lol:
Vinterhalvåret under tonåren var för kalla för Zundappen så BM 320 trädde i tjänst med samma accelererationsteknik.

Spaken till höger på 400 ger 540 vid 1500 uppåt och 1800 neråt.
Famag skrev:Ja det är så jag menar.
Låg i lumpen på I 14 Gävle. Åkte fast för fort körning med 350 och driven am kärra.
Jävlar vad skällning jag fick av polisen, fanjunkaren och överste Goste, i tur och ordning.
Polisen var sura över fortkörningen. Fanjunkaren att trosstroppen ( 4 man ) fick tolka. De hade fys träning på cykel.
Översten för att jag inte berättade hur det gick till.
Det blev sju ensamma kvällar på raken.
Kan hända att det låg mig till nackdel att det varit en kontrovers tidigare.
Pucko Hedin från Uppsala ville lära sig hur man körde 60 knyck med en 350 vid matutdelningen.
Jag förklarade mycket pedagogiskt, ett hjul med kedja det andra bakhjulet på isgatan.
Trampa på styrbromsen, häng med med ratten tummarna utanför.
Allt gick bra ända till landningen, då klev tokfan av styrbromsen tvärt, det blev nittio graders höger sväng ut i geografin.
Den 350:n är inte med oss längre.
Av någon anledning blev jag inkallad till frågestund redan vid det intermezzot.
Har numera en seriös inställning till stat och framför allt länsstyrelsens tjänstemän.
Amen.

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag BM 430 funkar ej?

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57797 Hej gen och tack för alla kloka tips. Jag har nu testat och det var så enkelt som flera trodde. Det var spaken till höger där man väljer hastighet på uttaget som stod i mittenläge. Tänk så enkelt det kan vara ibland.

Återigen tack alla ni som engagerat er.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kraftuttag BM 430 funkar ej?

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57800 Nu är det bara drivkärran som behövs !!!!!! Samt se upp för överste Goste.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).