Skotare

Täckning????

24 inlägg 7156 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Täckning????

Valmet860  
#56615 Ja det svajar så väldigt mycket på mottagningen tycker jag,om man står still och det är fulla staplar men när man ska till å prata så försvinner alltihop, när jag är bara nån mil fågelvägen från E4:an. 😡 Telia

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Täckning????

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56700
Valmet860 skrev:Ja det svajar så väldigt mycket på mottagningen tycker jag,om man står still och det är fulla staplar men när man ska till å prata så försvinner alltihop, när jag är bara nån mil fågelvägen från E4:an. 😡 Telia



ja fy f-n ! .. det är riktigt dåligt av telia tycker jag .. jag känner igen problemet .. och det spelar ingen roll vad för telefon man har ..det är surt ... och det är ju även en säkerhetsfråga .. även om inte du själv är drabbad ..så kanske andra söker kontakt av olika skäl ... så en skärpning från telia vore f-n på sin plats

Användarvisningsbild

Re: Täckning????

Valmet860  
#56704 Ja en skärpning behövs vi betalar ju för att kunna ringa!! 😡

Avatar Fallback

Re: Täckning????

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56721 Vi har Telia i maskinen, utan 3G dock, fungerar för det mesta, i min egna nalle kör jag Telenor med 3G alltid, och där är nästan ALLTID täckning på den.

Avatar Fallback

Re: Täckning????

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56793
kjugekarlsson skrev:Vi har Telia i maskinen, utan 3G dock, fungerar för det mesta, i min egna nalle kör jag Telenor med 3G alltid, och där är nästan ALLTID täckning på den.


naturligtvis B-) .. men testa att styra norröver ca: 70 - 80 mil .. och sväng av E-4 an ..ut i periferin ..på ensliga skogbilvägar som kan i vissa fall är flera mil långa helt utan bebyggelse ..en regelrätt "wrongturn" del 1 ;)
(jag vet inte om nån mer än mig ser på skräckfilmer ) =)) =))

jaja! skitsamma ! det är ju som sagt minst sagt "långku-igt" att jämföra skåne som i princip bara har hallands -åsen

här är det ju som j-vligast i hela sverige tror jag ... och de där fåniga "täckningskartorna" som säkert många av er som läser detta kommer att kolla på för just er operatör .. är bara att glömma i dessa trakter .. med höga berg ..och djupa dalar B-)

Användarvisningsbild

Re: Täckning????

Valmet860  
#56815 Visst är Telia bäst i vårat område, men här är det är ju så kuperat så att man hör inte hela jaktlaget på jaktradion ens.. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Täckning????

totte  
#56818 Haver sett ett och annat förvånat ansikte på bekanta och släktingar från södra Sverige när deras mobiler inte haft nån signal alls hemma hos oss, med diverse udda abbonemang. :lol: Här är det Telia som är det enda som funkar.

En liten illustration på hur det kan va här, en kompis har en stuga i Skäran uppe vid Ånäset. Ett par km från E4:an och där står en mobilmast inte alls långt ifrån där vägen tar av. Har han nån täckning? Nja om han hänger i krokig arm utanför köksfönstret. Enda platsen hittills där han hittat nån signal, tills han skaffade fast antenn.

Användarvisningsbild

Re: Täckning????

Torparn79  
#56850 när telefonbolagen ringer med sina erbjudanden om bättre och billigare abbonemang brukar jag be dom kolla sina täckningskartor.
man brukar höra ett "-häum" som följs av, "-du är nog inte intresserad, va?".

här funkar bara telia och som "spindeln" skrev, kommer man lite utanför E4'an och större bebyggelser så slocknar allt annat.

vi har inte så värst bra täckning på telia heller, trots att det står en mast inte alltför långt härifrån, ca 3-500 m men det funkar bäst av alla. har fått förklarat av telia att den är riktad åt fel håll, hmm, undrar var jag har min bogserkätting. 8)

Avatar Fallback

Re: Täckning????

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56909
Valmet860 skrev:Visst är Telia bäst i vårat område, men här är det är ju så kuperat så att man hör inte hela jaktlaget på jaktradion ens.. :sad:


jodå! nog f-n är det så .. och det telia sysslar med vad det gäller marknadsföring ..är nog så snubblande nära "falsk marknadsföring" man kan komma 😡 ... mobilt bredband och skit ..?? .. helvete, ..dom kan väl börja me och se till att "lurj-veln" har täckning ...innan man ens börjar fantisera om att koppla en laptop ~x(

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).